• biehl parfumkunstwerke: al01 – ON-LINE rewiev

19:47
Stroboskop! Asi před 3 minutami jsem si stříkla na ruku al01 a mezitím vystřídal asi 5 poloh, včetně čistě chemických lihových fixů, čerstvě uříznutého kostace a chanelu No.5, v tomto pořadí.. To mne přimělo otevřít blog a pokusím se v první on-line recenzi zachytit polohy téhle podivuhodné vodičky.

19:50
Ostré, nakyslé mýdlo. Kdyby to tímhle začínalo, tak si to nikdo nekoupí. Ale rychle se začínají zjemňovat.

20:02
Bublifuk. Tak ne, mýdlové aldehydy nikam nešly. Zůstaly se mnou a obšťastňují mne pachem, pro mne fetišistickou vůní, ostré jarové vody. Kosatec je zřetelný, ale v takové té kyselé, řezavé formě, jako je třeba v Infusion d´Iris, kterou nemám moc ráda. Žádná mrkvička. Svěžest jako řemen! Jdu zamíchat kuře na paprice.

20:17
Horská voda. Chvilinku jsem nedávala pozor a to mýdlo frnklo. Ke slovu se dostaly zelené tóny, možná vetiver, ale jen ta část, kterou já nemám ráda – čerstvá, trpká šťáva. Vystřídala aldehydy a na ruce mám horský potok. A pozor! Louka záčíná kvést!

20:28
Ano. Neomylně, přicházejí nasládlé, kyselkavě omamné frézie. A kytičky přišly nejen na mé ruce, ale také z prvního patra k nám do přízemí; praštěný kocour Méďa shodil fíkus, který při své cestě dolů neopoměl ani jeden schod, na každém je hromádka. Idyla pátečního večera. Jdu to uklidit, kocour na mne kouká shora z místa po květináči, kam nedosáhnu a když mu nadávám, tak ublíženě slabým hláskem pípá „Měla sis to dát pryč z mého pelíšku.“

21:07
Uvědomuju si, že mám v oblibě dvě vůně, u kterým mne nikdy nenapadlo, že si jsou podobné. Tady se sešly: DKNY Woman a Grés: Cabotine. Studená březová šťáva a absolutní bílé květiny. Pořád hledám ten kosatec, co byl na začátku – už nepřijde?

21:44
Mýdlové, studené kytičky. Hezké, ale celkem nepobuřující. Hodně DKNY Woman, hodně, hodně.

22:15
DKNY Woman. Jakto???

22:41
Pápá…lehký závan hořko-bílých svěžích kytiček, hezké, vzdálené. Končíme.

Zdroj: biehl parfumkunstwerke

Zdroj: biehl parfumkunstwerke

Tak asi shrnutí: elegantní, chladná, aldehydová vůně s bílými květinami a lehkou citrusovou kůrou. Mýdlový bublifuk. Pěkná, čistá, nezvykle studená, mistrně ledová. ALE: dobře znám a často jsem používala DKNY Woman. DKNY se po určité době přehoupne do trochu těžší, květinové fáze; al01 zůstává pořád v té úvodní, nejkrásnější mrazivé poloze. Senzace. Bohužel „pořád“ znamená tak třetinu času, co na sobě ucítíte DKNY, protože ta je fakt držák. Další senzace je ten začátek: v pár minutách projedete celý klasický rejstřík jako na tobogánu, každý okamžik jiný zážitek z ranku těch basic, známýchý, oblíbených a vždycky vítaných pocitů. S výjimkou těchto dvou delikátních okamžiků, kvůli kterým bych byla třeba já ochotná si vůni s podivným názvem koupit,  jsou tyyhle dvě blondýny sestry. Je na vůli každého soudruha, zda se rozhodne pro kvalitu s bonusem za 140USD/100ml, nebo kvalitu za 60USD/100ml – protože DKNY Woman je podle mne nejen velmi kvalitní, ale v rámci mainstreamu fenomenální. Já vlastně ani nevím, jak to uzavřít – DKNY je super, tu si kupte; al01 je taky super, ale nevím, jestli ji úplně docení ten, kdo není schopen poznat rozdíl mezi olivami ze Sicílie a Kalamata.

Ještě něco malinko o značce: Thorsten Biehl v roce 2006 kolem sebe shromáždil pět nosů, nezávislých parfumérů, s cílem „udělejte si parfém SOBĚ pro radost“, v podstatě s podobnou myšlenkou jako Frederic Malle. Parfuméři Arturetto Landi, Egon Oelkers, Geza Schoen, Henning Biehl, Patricia Choux a Mark Buxton, autor rebarborového ďábla, můj hrdina. Marka objevili v televizní soutěžní show, kde se zavázanýma očima rozeznával stovky vůní. Soutěž sice nevyhrál, ale pro svět parfumerie byl objeven. Jeho kouzlo tkví v přesných kombinacích a přesném dávkování ingrediencí. Takže příště si dáme mb01? Parfémy jsou totiž pojmenovány iniciálami parfuméra a pořadovým číslem – protože čichač, jakože my, nemá být rozptylován názvem. To už jsme tady měli a já nerada ty značky s číselnými názvy. Tady, protože se za jednou z šifer se skrývá šarmantní exhibicionista Mark Buxton,  jsem ochotná to tolerovat (hlavně proto, že díky jemu jsem schopná si systém pamatovat).

Mr. Mark Buxton

Mr. Mark Buxton

Advertisements

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s