Let’s go SHOPPING: šperky ze vzácných dřev a kamenů

V duchu vizovického hesla „na svojem blogu si můžu dělat reklamu komu chcu a to aj zadarmo“ vám chci ukázat, že nemám jen jednu úchylku. Kdo zná trojhmat „mobil-peněženka-klíče“ na odchodnou z domu, jistě pochopí můj „voňavka-náušnice-něcosgranátem“. Bez náušnic nikdy nevycházím a jako voňavku je denně střídám. Vlastně by to mělo ladit, že, vůně a šperky. Dnes jsem tedy měla With Love by Guerlain a náušnice Macassarský kvet01 by Pere.

Pere Ubu je můj kámoš z Trnavy, je to slavný slovenský divadelní herec a proto vám nesmím prozradit jeho jméno.

Pere pracuje (ne pere & pracuje)

Pere pracuje (ne pere & pracuje)

Svoji kreativitu umělec vedle činohry zhmotňuje v grafice a špercích ze vzácných materiálů. Používá vzácná dřeva z celého světa, ale i obyčejná i domácí, a přírodní polodrahokamy a ušlechtilé kovy (chirurgickou ocel, stříbro, červené kovy). Materiály nedobarvuje ani nijak barevně nedekoruje, všechny malby, kresby, arabesky, puntíky a flíčky jsou přírodní. Nepoužívá ani chemické laky, dřeva leští směsí přírodních vosků.

Složení mých Macassarských květů: jemne patinované striebro AG925, riečne perly, achátizované fosílne drevo až z ďalekého Zimbabwe.  Jako chápete to, jak jsem toužila mít svoje vlastní fosílie?

TOTO jsou vzácná přírodní dřeva. To je to, co se snaží Esteban dostat do svých flakonů. Macassarský eben, padouku, hadí dřevo, africký eben a fíkovník.

Pořiďme si fosílie, než budeme fosílie. Absolutní verš by Romana

Ty horní náušnice se jmenují Kešu a jsou z dřeva padouk a azuritů (věděla, jsem že j eto něco z koupelny, nemohla jsem si vzpomenout, tak mají přezdívku; ve skutečnosti je to fluorit). A dole to černé je macassarský eben, materiál použitý na pověstnou přepážku jídelny vily Tugendhat. Tak to je můj arzenál.

edit – poznámka od Pere: Prosím ťa, oprav tie šutre v texte, lebo si v tom poznámkou v diskusii urobila ešte väčší bordel. Na „Klin sa klinom vytĺka“ je uvedený správne fluorit. Rozumíte tomu, jo?

A teď co dál? Chtěla bych…ne…TOUŽÍM…po těchto květinách ze filmu Adéla ještě nevečeřela. Manžel mi říká, že nemůžu mít všechno, no, to já si tak úplně nemyslím, ale trochu se bojím, aby nás to v noci neožralo, už to sliní…Jmenují se ROZKVET a vychutnejte si tu poetiku v popisu jejich vzniku pod obrázkem.

Rozkvet by Pere Ubu

Rozkvet by Pere

Dovolená v nedohlednu, pořídím si člun a zdrhnu. Nebo hned dva čluny! V každom padoukovom člne sedia traja plavci – tmavé riečne perly vlepené do dreva pomocou mosadzných klinčekov a s těma já pojedu třeba i do Vizovic.

Člny by Pere

Člny by Pere

Tyhle jsou elegantní, ale hlavně ta pověst, co je provází: Klin sa klinom vytĺka. Náušnice vyrobené z afrického dreva bongossi, nazývaného aj azobé alebo red ironwood a prírodných oktahedrických kryštálov fluoritu.

Klin sa klinom vytĺka by Pere

Klin sa klinom vytĺka by Pere

Čosi z mora, tak mně napadlo hned, co je to to „čosi“, ale kolegyně se mnou polemizuje, že TO to určitě není, kvůli nesouměrnosti postranních detailů, je prý příliš výrazná. No, já si myslím svoje.

Čosi z mora by Pere

Čosi z mora by Pere

Aesculus. Tady mne fascinují ta onyxová kladélka. Hlavně to, že se s tím někomu chtělo sr…..piplat. Je to úžasná zlatnická práce provedená ve dřevě.

Aesculus by Pere

Aesculus by Pere

Manžel má asi pravdu, nemůžu mít všechno. Ale můžu mít hodně! Proměnlivé náušnice řeší můj problém, základem je kroužek z chirurgické oceli, na který si pak dokupujete drobné přívěsky. Variabil je v podstatě takový ušní žebrák (náramek, na který se sbírají přívěsky). Závěsy můžete dokoupit postupně, podle financí, nebo podle toho, jak je Pere stíhá vyrábět. Jsou levné, můžete jich mít stovky nebo tisíce, a na kroužku si pokaždé vytvořit originální kreaci. Podtrženo sečteno: tohle jsou příští náušnice značky Pere pro mne. Výběr přívěšků najdete TADY.

Variabil by Pere

Variabil by Pere

Ještě vám chci ukázat tohle:

Pristanie na Mesiaci by Pere Ubu

Pristanie na Mesiaci by Pere Ubu

Ne proto, abyste věděli, že Pere nabízí i poukázky, kterými si vaši muži mohou zpříjemnit týden před vašimi narozeninami (dá se to objednat z mobilu od piva). Ale proto, abyste věděli, že brož Pristanie na mesiaci (africký eben, javor, labradorit) si už nikdy nekoupíte, protože je moje (heč) a umělec se neopakuje. Ale hlavně bych vám ráda odcitovala odpověď na můj dotaz, jakou technologií vznikly krátery:
„Najprv som vyrezal a vybrúsil tvar mesiaca do hladka. Potom som frézkou vyhĺbil krátery a tou istou frézkou som frézoval vrásnenie úbočí, tým som zároveň prehlboval údolia medzi krátermi. Nijako som sa netrápil tým, či majú údolia rovnakú nadmorskú výšku. Myslím, že je to len optický klam, že sú údolia v rovnakej výške, aj keď rozdiely veľké nie sú, keďže tie údolia na seba naväzujú bez schodov, musel som sa trafiť pri obídení krátera frézkou do začiatku, čo nie je až taký problém, najmä ak je možnosť korekcie.
Neviem, či to, čo som napísal, je pochopiteľné, ale inak to popísať neviem. Jednoducho, urobenie rovného povrchu alebo jeho zdania bol ten najmenší problém.“
Krásné, že? Tolik práce! A přitom taková blbost.

Jo, a ještě pikoška na závěr: Pere Ubu je milovník kaktusů, je to tedy trochu intimní  a zvláštní věc, to vás asi zajímat nebude. Každopádně se ten vztah občas projeví v jeho grafice, no posuďte sami…

Kaktus by Pere

Kaktus by Pere

Kdyžtak se ho zeptejte v mailu (najdete na odkazech): shop pro české zákaznice, tady pro slovenské.  Nemá všechno zboží na obou shopech, ale myslím, že se s ním domluvíte o převedení na druhý shop.

podpis_ROM

9 thoughts on “Let’s go SHOPPING: šperky ze vzácných dřev a kamenů

  1. Kolem Vánoc jsem Pereho objevila a obdivovala na Fleru. Užuž jsem byla rozhodnutá koupit něco z Variabilu, ale někdo mi to vyfouk před nosem. Celou sadu. Tak jsem se naštvala a koupila od jiné dizajnérky něco s červeným korálem. Ten musím zase mít já.
    Ale – narozeniny se blíží …
    Pekná reklama, veľmi pekné šperky.

    To se mi líbí

    • Regino, to je škoda! On má občas některé zboží jen na jednom z těch e-shopů, možná to jen sundal z Fleru a dal na ten slovenský – určitě stojí za to ho kontaktovat a zeptat se. A navíc je vtipný a důvtipný, tak je s ním komunikace příjemná, to je takový „přírodní marketing“.
      Ukaž shop s červenými korály, prosím – taky se mi moc líbí, ale skoro se to nedá koupit, pokud nechci vypadat, že nosím dědictví po ruské carevně. Na Fler mne kouknout tedy nenapadlo.

      To se mi líbí

    • Mně se hrozně líbí ty skládací náušnice, jak se k nim postupně dokupují přívěšky – léčí to mou touhu nakupovat, mít něco nového a přitom příliš neutrácet a nezvyšovat počet krámů v domácnosti. On ty přívěšky pořád doplňuje, pokaždé jsou jiné – jde o to dávat pozor a ulovit ty nejlepší!

      To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

