TIZIANA TERENZI: XIX March (Levandulový chlad) + galerie: CC Instagram ze srazu veteránů

Levandule jako dominantní složka není úplně obvyklá v dámské parfumerii. Je to tak typicky kolínská složka, jako je kapradí fougére, že se mi nejdřív nezdálo možné, v tomhle parfému s dřevěnou etiketou opravdu je.

terenzi

Začínáme svěže zelenocitrusově. V tu chvíli mne ještě levandule nenapadla, myslela jsem si, že jde o suché pomeranče. Zřetelně jde identifikovat charakteristicky vonící byliny: bazalku a rozmarýn. Ale není to jen taková svěženka, vůni hezky poprašuje směs suchého orientálního koření. Svěžest se rychle vytrácí a nastupuje fáze, kdy suché, mleté, velmi jemné koření, do sebe nasaje kyselkavou živost a v tom se objeví majestátní levandule v bylinkové zahradě.

Jestli se vám zdá, že přeháním s tou majestátností, tak jen trošičku. Levandle na svatého Josefa je květina v plném květu, ne jeden stonek, ale celý keř. Není to pole, nudné,  jednobarevné; je to obrovský solitérní keř levandule ve vaší bylinkové zahradě, plné italských kulinářských zázraků, za chladného jarního večera. Levandule je studená, spíš chladivá, přirozeně; v této vůni taky, ale zdaleka nedosahuje studené odtažitosti Jersey/Chanel (Les Exclusifs).

Hlavní vlna polevuje a cyklus se vrací na začátek: levandule se mění v  suchou pomerančovou kůru. Toto kouzlo zřejmě umí mizející koření, které v určité době spolu s typickou levandulovou vůní drží akord biskupského chlebíčku. Dojezd je ve znamení sušené pomerančové kůry a bylin. Výdrž i silage velmi slušná.

Vůně jsou dostupné pouze v koncentraci extrait.

Vůně jsou dostupné pouze v koncentraci extrait.

XIX March je neobvyklá velkolepým zpracováním klasických složek z Grasse do fullbody parfému. Kdo si přečte složení, nemůže očekávat nic jiného, než lehkou kolínskou klasického Farina typu. Existují plné vůně s dominantní levandulí, třeba Jersey/Chanel nebo Lavande Velours Aqua Allegoria/Guerlain. V první je ale levandule tak vycpaná pižmem, že je studená, jak vychlazený prací gel. Ve druhé zase ucítíte v podstatě jen levanduli ve formě čerstvého kvíku, stejnou, nudnou, od začátku do konce.

Ono i samo téma, okolo kterého se točí název, je lehkonohé: na svatého Josefa 19. března se koná v provinci Romagna svátek focarine, noc ohňů stravujících zbytky zimy, staré listí, větve. Ráno se probudíte do nového jara, a to má být XIX March. Kde se tam teda ale bere ta rozkvetlá levandule?

podpis_ROM

Galerie: Instagram! Mám už asi dva týdny instagram, jak jste si mohli všimnou, a pojala jsem celou věc vědecky. Rozhodla jsem se, že to bude nový marketingový nástroj, jak dát e-světu vědět o blogu. Nastudovala jsem odbornou videopříručku:

Instagram manuál

vysledovala jsem, jaká slovíčka mají nejvíc srdíček a začala jsem to tam prát hlava nehlava. Nejvíc samozřejmě letí to, co blogosvět miluje: značkové, luxusní zboží. Takže jsem nasadila nejtvdrší značkový kalibr, jednu z mých top srdíčkovaných fotek vidíte v galerce níž: kouzelné slovíčko BMW.  Jenže srdíček mám jak naseto a přístupy z Instagramu na blog nula. Takže končím s reklamními výtržnostmi a už vás na Insťáku budu informovat jen o tom, čím dnes voním, jaké mám dnes nehty, co jsem si zase koupila za kosmetickou kravinu. Anebo když se ocitnu v nějakém tom ráji…v sobotu jsem byla v ráji sportovních motoveteránů. Fotky jsou upravené v Instagramu, kdyby se vám zdályy nějaké divné, tak lou fááj, lou fájj, přátelé!

One thought on “TIZIANA TERENZI: XIX March (Levandulový chlad) + galerie: CC Instagram ze srazu veteránů

  1. Jednoznačně háj fááj! Veteráni jsou samý lesk a blesk. Člověče, že bych konečně mocné nástroje jako facebook a instagram přestala tvrdohlavě ignorovat?

    Třeba při focarine pálily i ostříhané zbytky levandule, ale pak nevím proč je čerstvá. Pro Itálii mám veskrze slabost, takže vysvětlení jednoduché, prostě kouzlo.

    To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

