MARC JACOBS: Honey (mainstream počtvrté, mimózový vitacit)

Prodavačka: „Slečno, tato vůně je medová…“
Já: „Slečno, já tam vůbec med necítím…“
Prodavačka: „Ale ano, slečno, jen musíte počkat.“
Já: „Jak dlouho, slečno?“
Prodavačka: „Tak asi…noooo…chvilku.“
U mainstreamu že se má čekat na efekty? To jsem ještě neslyšela, rozhodující pro byznys je první nanosekunda…ok, počkám. Čekala, chvilku, dlouhou, ale nedočkala. A přitom by med asi pomohl, jestli teda téhle …věci… něco pomoci může.

Předposlední z pětice mého mainstreamového pokusu: (Downtown / Calvin Klein, Honey / Marc Jacobs, Snowing Rose / Masaki Matsushima, Swarovski / Miss Aura, Repetto / Repetto). Už vím, že jsem měla opravdu nešťastnou ruku při výběru. Přece nemůže všechno vonět takto…na zítra si nechávám jako poslední Repetto, protože se mi zdá nejlepší (jako nejlepší z těch pěti, ne na světě) a pro příští měsíc dostane Černého Petra Mainstreama asi Dzona.

Flakon

Tak ta Jacobsova Honey tedy…je flankerem vůně Dot z roku 2012. Po té záležitosti s beruškama jsem si říkala, že nic trapnějšího už vzniknout nemůže. A lup ho! Marc Jacobs zatnul zuby a představil světu VĚC.

Šéfka marketingu Coty o flakonu prohlásila,že je „playful, polished, yet classic and elegant“. Tomu se musela chechtat i ona sama.

Marketing

Zajímavé je, že za hlavní komunikační kanál kampaně odstartované v červenci je zvolen internet, přesněji sociální sítě: Pinterest, Facebook, Twitter. Celosvětový budget na reklamu Honey je odhadován na 40 milionů dolarů, z čehož více než polovina je investice do médií (stejně jako byl spent za Dot). Investice do internetu u Honey je 50% mediálního rozpočtu (u Dotu to bylo 30%). Tak se podívejte, co se za nějakých 10-12 milionů dolarů povedlo třeba na Facebooku – 794 lajků. No však taky první pravidlo digitální reklamy zní: dej si takové jméno, aby ve vyhledávačích bylo jednoznačné a na první místech: Dot, Honey, Miss Aura, Diorissimo, Shalimar. Ale nic není ztraceno, zpět na stromy, spot pro podzimní kampaň vůní Marc Jacobs režíruje Sofia Coppola.

Vůně

Honey začíná jako uřvaný mimózový šampón. Zimolez v ní necítím, ten má opravdu medovou náladu, po které není v Honey ani stopy. Zato zcela zřetelně je cítit aldehydové citrusovo-ovocné aroma, které se přidává do levných šamponů. Čistá syntetika, kyselé generické ovoce. Není to úplně nepříjemné, ale není to parfém. Když si smyjete šampon, zůstane vám ve vlasech nádech ovoce a citrusů. To je fajn. Honey bohužel smýt nejde, postupně se propaluje přes nos až do mozku a otravuje vás… Jak je nepřirozený a blbý flakon, tak je blbá ta vůně. Už je to MOC! Nevěřím, že se objeví v žebříčku nejprodávanějších vůních, i když tam se dostane leccos. Nevěřím, že jednou (brzy) nenastane zlom, tak jako nastal před pár lety a nacpal do regálů parfumerií takovéto věci. Takovéto = vůně, které patří do Rossmana do regálu „vůně do tří set“. Kde se bere ta drzost vysoké ceny? Zákaznice se postupně pročuchají ke kvalitě a přinutí výrobce dodržovat určitý standard, jinak zůstanou infantilní flakony s infantilním obsahem na ocet. Přitom Jacobsovy letní kolínské ve třídecových splash lahvích za pár korun jsou slušné. Velmi slušné. A ve vkusných flakonech.

Ani mne nebude mrzet, když už svět nikdy neuvidí žádnou puntíkatou trapnost. Ale on určitě uvidí…

podpis_ROM

Reklamy

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s