7. Ženy pro CHANEL No.5: Lady Marmalade Nicole 00´

Nové tisíciletí, nová doba. Globalizační mánie po značkách běží na plné obrátky a akvabela má šmrnc, ale je málo známá, málo sexy, málo značková.  Segment mladších zákaznic byl prolomen, chtělo by to zase trochu otočku nazpátek, k vážnosti značky. A to pořádně rychle a důkladně, protože raketový nástup voňavé konkurence pěkně zahýbal pozicí neprodávanějšího parfému na světě. V USA najednou klesl až na čtvrtou pozici v marketingových průzkumech „brand awareness“, což se dá chápat jako „sláva značky“. Možná vás překvapí (mne ano), že před Chanel se prodraly značky Calvin Klein, Givenchy a Dior.

Chanel proto vyčlenil pro rok 2004 dosud nejvyšší budget na reklamu s úmyslem najmout největší jména v oboru a ohromit svět luxusu. Jak už to tak Chanel má ve zvyku v posledních dvaceti letech dělat se reklamou pro Pětku, chtěli něco nového, něco odlišného, něco NAOPAK (což se nejvýrazněji projevilo v posledních dvou kampaních, tedy 2012 s tím umaštěným chlápkem, který se snaží postavit voňavý svět na hlavu a je vlastně k smíchu a taky v letošní kampani, kterou uvidíte na Vánoce)…úplně naopak, vzhůru nohama. Z australských umělců zase tolik v Evropě známých není a tak se stala celkem jasnou volbou šarmantní Nicole Kidman, v té době superhvězda na vrcholu kariéry. S bělostnou pletí, kyselinou vytvarovanými plnými rty, podle brand lines Chanelu, zatím ještě s mimikou. K ní přivedli dalšího Australana, režiséra Baz Luhrmana, se kterým si střihli tříminutovou reklamu pro Chanel No.5 v době, kdy spolu natáčeli velkofilm Moulin Rouge. Šaty pro Nicole stříhal Karl Who? Lagerfeld.

2004, Baz Luhrman

2004, Baz Luhrman

Reklama v podstatě kopíruje děj filmu: slavná diva utíká před paparazzi a fanoušky, skryje se do taxíku a tam narzí na mladého básníka. Ten ji odvede do soukromí svého bytu, na střechu domu, kde se svítící dvojité C stane spojkou mezi ním a hvězdou, která se vrátí do svého světa. Svalnatému básníkovi zůstane po letmé lásce jen vzpomínka a vůně.

Poprvé se ve spotu neukázala ani jednou lahvička nebo logo No.5. Až na samotném konci se zablýskne Nicole na odhalených štíhlých zádech náhrdelník z 687 briliantů, tvořící název parfému.

Chanel nepodcenil ani investice a precizní nasazení do médií; reklama se v celé délce tří minut poprvé v kinech objevila před premiérou nadšeně očekávaného druhého pokračování Deníku Bridget Jonesové. Natočení reklamy samotné stálo 42 milionů dolarů, Nicolin honorář navíc činil 12 milionů.

Nicole byla přijatá s nadšením, oproti mladinké plavkyni měl konečně Chanel dospělou ženu s vlastním charakterem, silnou a emancipovanou, jako ty dříve. Při první přehlídce Karla Lagerfelda po startu kampaně obklopili novináři Nicole při příchodu, zatarasili vchod a sám Karl je musel přijít požádat, aby přestali, pustili Nicole a hosty dovnitř a umožnili zahájit akci.

Postupně se ale jednotvárná a nudná Nicole přestávala zákaznicím zamlouvat, až si vysloužila pověst nejmíň oblíbené ze všech žen Chanelu; a to i u mne. Chladná krása, dobově žádoucí anorektická postavička, měla vnést do značky zase eleganci, gácii, šarm a sexualitu. Na všech světlých fotkách ovšem supluje Stepfordskou paničku v negližé. Až na to, že samičky ze Stepfordu měly tvary a vyzáblá Nicole nemá nic (a tím nemyslím, že „nemá prsa, nemá prdel“ jako Anděl s ďáblem v těle, Zdena Studénková, protože ta měla alespoň boky, lýtka, nějaký podkožní tuk a hlavně výraz).

2005 - Nicole Kidman Chanel No.5

Pyžamového konceptu se Chanel držel až do roku 2007, kdy Nicole uvedla novinku, o jasmín odlehčený Chanel No.5 Eau Premiere.

2005 - Nicole Kidman Chanel No.5 eau premiére

Krátce na to Nicole otěhotněla a když byla šance, že konečně bude co ukazovat, Chanel se rozhodl ji přece jen vyměnit za klasickou přitažlivost.

Na konec Nicoliny kariéry u Chanelu měl vliv i mediální skandál, rozpoutaný v roce 2007 mezi herečkou a Daily Telegraph. Ten ve svém bulvárním sloupku uvedl, že Nicole se nekontrolovaně vyjadřuje, že její nejoblíbenější parfém je  White Jasmine and Mint (tedy Nicole, kdyby to bylo aspoň něco pořádného!) a dokonce se s ním na veřejnosti voní. Což bylo samozřejmě v rozporu s její smlouvou s Chanelem a jako ambasadorka značky ztratila důvěryhodnost, přestože soudní spor vyhrála a DT musel uveřejnit omluvu, ve které nařčení odvolal a zaplatit vysoké odškodné, jež Nicole Kidman věnovala na charitu.

Všechny díly seriálu najdete:
1. Ženy pro CHANEL No.5: The Flapper a Coco (1921-1940) ZDE
2. Ženy pro CHANEL No.5: Marylin a Suzy (50. léta) ZDE
3. Ženy pro CHANEL No.5: masová 60. léta s Ali, Lauren, Cheryl, Jean ZDE
4. Ženy pro CHANEL No.5:  chladná 70. léta a výsostně francouzská Catherine – ZDE
5. Ženy pro CHANEL No.5: 80´s Bondgirl Carole – ZDE
6. Ženy pro CHANEL No.5: 90´ popKarkulka Estella – ZDE
7. Ženy pro CHANEL NO.5: Lady Marmalade Nicole 00´- ZDE
8. Ženy pro CHANEL NO.5: Amélie s šarmem Pařížanky – ZDE
9. Ženy pro CHANEL NO.5: Chlupatý chlap pro Chanel No.4 – ZDE
10. Ženy pro CHANEL NO.5: Překvapení ze země duchů – ZDE

podpis_ROM

Advertisements

6 thoughts on “7. Ženy pro CHANEL No.5: Lady Marmalade Nicole 00´

  1. Nicole Kidmanová má v obličejí blesky pod ledem, což je na ní to nejzajímavější. Člověk čeká, kdy se ta bouřka rozjede. A onio pořád nic. Ale za nudnou nebo klasicky ledovou bych ji nepovažovala. Na to je v ní moc napětí. Myslím, že i to hrálo roli, proč ji vybrali. Zělesňuje dobovou agresivitu. Teď jsem si zrovna četla, jak se děti ve školce mydlí jako nikdy dříve a nadávají učitelkám jako nikdy dříve. Je to trend.

    To se mi líbí

    • Zajímavé, jak ji vidíš. Ale asi na ní něco bude, když je tak populární. Pro mne je to nezajímává vycmrndlá blondýna bez jiskry a nejlepší role byla ta s tím nosíkem v Bewitched. A Dogville, ale tam by byla dobrá každá herečka, protože to byla prostě dobrá role.

      To se mi líbí

  2. Já si ji asi nejvíc pamatuju z Tlumočnice, kterou jsem viděla nejmíň dvakrát, to byl političký horor. Pak s nádechem akční hysterie z Austrálie. A úplně zlou ze Zlatého kompasu. Šílenou z Ti druzí. Šílenost jí jde úplně přirozeně.

    To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s