10. Ženy pro CHANEL No.5: zmrtvýchvstání

2013, začátek prosince, nová reklama Chanel no.5 je on air.
Zvonivý smích krásné něžné blondýnky doprovází její přiznání k tomu, že spí nahá…ne, ona nechtěla říct, že je nahá. A tak vznikla legenda.
Příběh, který spojil Marylin a No.5 ze starých, nalezených záběrů zpracovali reklamní lidé, z nichž nikdo pravděpodobně Marylin nezažil, do TV commercialu k letošní kampani Chanelu No.5.

Dokážete si představit, co by odpověděl Brad na stejné otázky? Asi bych to ani nechtěla vědět. Jsem ráda, že tě zase můžu slyšet mluvit o mé oblíbené vůni, Marylin!

Vypadá to, že po loňské legraci s Bradem a nechopnosti v posledních letech nalézt skutečnou ikonu, sáhli po osvědčeném materiálu. Světu vládne móda retra a vintage. Staré je klasické a klasické je dobré. Jenže…může to fungovat? Žena Chanelu žije svůj „civilní“ život celebrity. Fanoušci produktu prožívají jeho příhody s ním, podle toho se vyvíjí i jejich postoj k produktu. Ne nijak zásadně, když někdo z ambasadorů značky udělá „průšvih“, nepromítne se to příliš v prodejích (funguje to ale opačně – hvězda nového filmu ukáže čím si holí nohy a fjú! Takhle se povedlo vystřelit do prodeje třeba UGGs; stačilo, že se v nich párkrát prošla polooblečená Pamela Anderson po LA a dívky celého světa jsou přesvědčené, že kozačky s kožichem se mají nosit i v českém létě.)  Přesto se ale může dlouhodobě negativní postoj veřejnosti odrazit v prodeji a postoji spotřebitelů k produktu. Proto dnes nikdo neuzavře dlouhodobou smlouvu s Ivetou Bartošovou, přestože je komerčně velmi zajímavá, protože se pořád neví, jestli se za měsíc neprovdá za koně a neprodá Blesku jejich společné pornovideo. Marylin už ale žádné věci neprožívá. Nevyjadřuje se k sociálním problémům jako Amélie, neurčuje módu jako Catherine a Carole, nevyhrává olympiády jako Estella, neléčí si rakovinu jako Brad(ova žena). MM je už jen symbol, obrázek. Lidi se podívají…a nic. Žádný příběh. Tohle nemůže utáhnout kampaň.

Čímpak se asi voněla Marylin?

Čímpak se asi voněla Marylin?

Tento článek mám rozepsaný už dva měsíce. Smazala jsem můj odhad o tom, že Marylin nebude pecka. Že Marylin nebude nikoho zajímat. Protože myslím, že je to tak a nechci být generáolem po bitvě (tedy chci, no ale nejde to…). Všimli jste si MM? ZAujala vás kampaň? Pochopili jste vůbec, že jde o novou kampaň? Dnes už si MM nikdo nepamatuje jinak, než obrázek, rty, řasy, prsa, boky…ale ne jako člověka, charakter. Pochybuju, že většina ze současných spotřebitele Chanelu No.5 dokáže vyjmenovat více, než dva její filmy, jméno jednoho manžela a rok narození nebo úmrtí. Vy to dokážete? Pro mne je Marylin obrázek painbrushem na nádrži choppera. (A to umím vyjmenovat všechny její manžely).

Sean D’Anconia zplošnil představy milionů lidí o MM.

Sean D’Anconia zplošnil představy milionů lidí o MM. Jako Roy Lichtestein na titulním obrázku.

A jsme na konci seriálu. Těším se, koho nám představí Chanel příští rok, nebo spíš: kdo nám představí Chanel No.5. Myslím, že už musí najit hvězdu. Napadá mne čtyři, pět jmen žen mezi třiceti a pětačtyřiceti, bez skandálů, skutečných hvězd. Jestli napíšete dvé tipy do komentářů, připíšu ty svoje. A pak si počkáme do prosince, jestli nám to vyjde.

Všechny díly seriálu najdete:
1. Ženy pro CHANEL No.5: The Flapper a Coco (1921-1940) ZDE
2. Ženy pro CHANEL No.5: Marylin a Suzy (50. léta) ZDE
3. Ženy pro CHANEL No.5: masová 60. léta s Ali, Lauren, Cheryl, Jean ZDE
4. Ženy pro CHANEL No.5:  chladná 70. léta a výsostně francouzská Catherine – ZDE
5. Ženy pro CHANEL No.5: 80´s Bondgirl Carole – ZDE
6. Ženy pro CHANEL No.5: 90´ popKarkulka Estella – ZDE
7. Ženy pro CHANEL NO.5: Lady Marmalade Nicole 00´- ZDE
8. Ženy pro CHANEL NO.5: Amélie s šarmem Pařížanky – ZDE
9. Ženy pro CHANEL NO.5: Chlupatý chlap pro Chanel No.5 – ZDE
10. Ženy pro CHANEL NO.5: Překvapení ze země duchů – ZDE

nebo podle tagu: “Ženy pro Chanel No.5″

podpis_ROM

Reklamy

10 thoughts on “10. Ženy pro CHANEL No.5: zmrtvýchvstání

  1. Mimochodem na me pusobi Chanel a Marylin blahodarne, ale asi proto, ze me vzdycky fascinovala, mam o ni/s ni par knizek, znbznuju posledni film Misfits a videla jsem treba vystavu jejich fotek pred lety v Milane, ktere predtim nikde nebyly zverejneny.

    To se mi líbí

  2. Popravdě, Channel No.5 mi nikdy nevoněl (v mládí jsem měla zato, že na něj nejsem ještě dost „zralá“, a teď mi přijde s odpuštěním „babský“). Přesto se mi tahle reklama moc líbila. Decentní, neřvavá, nenápadná . a přece nezapomenutelná… možná svůj čichový „odsudek“ ještě zvážím ;-)

    To se mi líbí

  3. Monica je krásná, ale pro Chanel moc „Italská“ – moc divoká, moc živá (i když bych ji tam viděla ráda). ale jelikož netuším jaké jsou na rok 2014 a 2015 premiéry, ani nevím, kdo bude „IN“. Tipuju to na nějakou zrzku. Veronika

    To se mi líbí

  4. Je to neštěstí, když se lidi dají takhle nachytat. Mně se Chanel 5 líbí PŘESTO, že ho nosila Marylin Monroe. A věřím, že nastávají časy, kdy se žena nemusí obětovat, ponižovat a sebevraždit, aby byla přitažlivá pro chlapy. Tohle není parfém pro štvanou zvěř, ale pro krásnou, šťastnou, přitažlivou, sebevědomou ženu. Proto vůbec nevím, proč ho chudák Marylin nosila. Ať je jí země lehká. P.S.: Mimochodem, ideální tváří pro tento parfém je pro mne skutečně Audrey Tautou.

    To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s