• Kolik je na světě parfémů? (2013)

Kolik je vůní na světě? Kdo ví… A kolik je na světě parfémů? To vím já!

Teda nevím to já, ale Michael Edwards z Fragrances of the World. Poslední roky vydává statistiku nových vůní. Je zajímavé, jaký skok udělal parfémový svět loni: světlo světa spatřilo 1432 vůní, o stovku víc než v roce 2013. Co mne teší, že skoro třetinu celé produkce zatupují nichovky. Jasně, v objemu prodeje to jistě bude o jednotkách, nebo spíš zlomcích procent. Nicméně trend je jasný, nichovky získávají větší a větší prostor na trhu, mají pozornost zákazníků a svět bude krásně VONĚT!
frags%20of%20the%20world%202014[1]Zdá se vám to hodně nebo málo? Mně se to číslo zdá obrovské, obzvlášť když znám statistiku z roku 2002 – víte, kolik tehdy vyšlo nových parfémů? Sotva třetina! A nichovek přesně 100! Limitky byly objeveny mezi rokem 1992 a 2002 a docela by mne zajímalo, kdo byl první. Tipuju Lancome a edici Now&never. Tady je loňská statistika a skočte se podívat, kolik flakonů máte na poličce vy, jestli stíháte trend, nebo budetet muset dohánět!

podpis_ROM

 

 

3 thoughts on “• Kolik je na světě parfémů? (2013)

  1. Koukla jsem na jeho stránky, škoda že tam nemá seznamy. Protože, a to je už jen pro silné povahy, tuhle statistiku má i parfumo.net, dokonce i ve své okleštěné anglické verzi. A na rok 2012 tam uvádějí 2710 parfémů!! A dá se to rozkliknout a tam je databáze podle flakonů. Na tenhle rok jsou na 136 stránkách! Přemýšlím, v čem je ten ohromný rozdíl a napadají mě arabky, ty nejspíš Edwards zahrnovat nebude.
    A je tam taky znát, že rozmach nichovek je opravdu záležitost posledních asi 10 let. Dobře jsme se narodili.

    To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

