• NISHANE: Eau Istanbul (Eng.), Commerce des Épices

EAU ISTANBUL – po zásluze zlatý hřeb Nishane boxu, zabalený v extra krabičce. Jméno by mohlo evokovat kořeněnou orientálku, ale Eau Istanbul je mnohem víc něžnou květinovou vůní s exotickými rysy, vyplývajícími spíš než z dochucení kořením z nedefinovatelnosti květinového těla vůně. Samozřejmě nechybí klasický střed z tónů růží a bílých květin, jenže se chová poněkud odlišně, než na co jsme v této sortě parfémů zvyklí – k tomu se za chvíli dostaneme. Zajímavé je, že ač se nádech koření objeví, je to jen krátce na samém začátku. Brzy je zalit záplavou sladkých květin, podbarvenou skoro neznatelným ovocným odstínem.

WP_20140808_002

A v tomto okamžiku parfém překvapí; ty květy jsou tak sladké, že by měly být těžké a dusivé a sladkost protivná, ale opak je pravdou. Jestliže přirovnám buket Eau Istanbul k látce, je to barvami oplývající závěs ze solidní látky, který by měl správně a podle fyzikálních zákonů splývat k zemi a chytat prach. Jenže on se vznáší ve vzduchu jako průsvitný závoj! I lehký vánek ho nadnáší jako pavučinu a on září barvami. Kouzlo! Můžu se nadechovat zhluboka jak obézní pošťák po výstupu do osmého patra a ani památky po něčem obtěžujícím. Vonný vzduch pronikající do plic cestou v nose naopak pohladí a polaská. Je to ženské, vlídné a decentně omamné. Eau Istanbul by se dala označit za sestřenici opulentních florálních vůní jako J’Adore, ale zbavenou takových těch více či méně tíživých momentů a nahrazující je prachovou lehkostí.

Takže tu máme originální dámskou květinovku s dějovým zvratem, která se kvalitou s přehledem řadí mezi špičku – co s ní? Tady přichází na řadu druhý překvapivý rys Istanbulky. Umím si ji totiž představit na mladé dívce a zároveň i coby ozdobu matrony. Eau Istanbul je dostatečně střízlivá jako vůně do ofisu i uspokojivě bohatá k plesovým šatům. Výborné.

EAU ISTANBUL – truly a highlight of the Nishane box, packed in an extra case. The name might suggest a spicy oriental, but Eau Istanbul is much more a tender floral with exotic traits. I find them exotic as the floral body of the fragrance seems to be rather undefined. There’s certainly the classical heart made of roses and white blossoms, yet it behaves a little differently than we are used to – Iet me explain that later. Subtle spicy tinge makes an appearance in the opening and almost instantly gets overwhelmed by a tidal wave of sweet flowers. They’re tinted by almost imperceptible fruity shade.

This is the moment when the perfume surprises – the flowers are so sweet they are supposed to be heavy and smothering and the sweetnes should be annoying, but quite the contrary – opposite is true. If I compare Eau Istanbul to a cloth, it is a colorful ornate drape made from a thick fabric. You expect it to be hanging heavily and catching a dust, but instead it soars like a transparent veil! Even the softest breeze lifts it like a cobweb and makes it shine. A magic! I can inhale deeply and yet I find no trace of anything bothering. On its way to the lungs the fragrant air caresses my nose instead. The scent is feminine, kind and discreetly heady. I can see Eau Istanbul as a cousin of the opulent florals like J’Adore, but their more or less heavier qualities are replaced by a powdery lightness here.

So we have got an original female floral with a plot twist and a top quality here. And it’s just a time for the second surprising property of Eau Istanbul now – versatility. I can see it on a young girl and yet it would adorn an elderly lady too. It’s sufficiently restrained to wear in office and satisfyingly opulent for a ball. Impeccable.

To COMMERCE DES ÉPICES už u mě tolik nadšení nevyvolal. Standardní (fádní) pánský fougère, jakých se vyrábí haldy. Vůně samozřejmě není vůbec špatná, ale nepřítomnost jakéhokoliv originálního rysu nebo prvku je pro parfémového zpovykance jako jsem já zklamáním. Střed vůně se točí kolem nějakého toho masově používaného kalgonu nebo isoEsuper, nebo co – jak se v nich Romana tak dobře vyzná. Je to líbivé, trochu akvatické a ždibec dřevitě kořeněné, jenže povznášející asi jako hezky vonící šampon. Za drahnou dobu, kdy už parfém pomýšlí na důchod v sublimaci, ten chemický nosník vůně konečně zmizí a zbude sotva patrná, ale moc příjemná směsice klasických pánských prvků, s vévodícím koženým a tabákovým tónem. Můžu jenom litovat, že se Nishane nevykašlalo na kolon s isoe a neudělalo tu vůni bez nich. Bylo by to niche.

WP_20140808_005

Plusem Commerce des Épices je jistě jeho univerzálnost, je to takový ten ideální dárek pro každého muže (kromě těch praštěných, kteří za vzácný parfém dají ledvinu), co ozdobí a neurazí. Víc ani ň.

derad_podpis

Reklamy

One thought on “• NISHANE: Eau Istanbul (Eng.), Commerce des Épices

  1. Pingback: • NISHANE ISTANBUL: brand overview (eng) | frangipani.cz

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s