• Žebříček neprodávanějších vůní Sephora: kočky, čím voníte?

Francouzská i česká Sephora vydávájí žebříčky nejprodávanějších vůní měsíce. Sephora je ve Francii zdaleka nejsilnější retězec a tak jeho žebříčky skutečně přesně zobrazují spotřebitelské trendy. Zajímalo mne, jestli se vkus Francouzek, Francouzů a Francouzat liší od našeho. No, co byste řekli?

  • České dámy

sephora_CZ_damy

  • Dames françaises

sephora_FR_damy

Překvapilo mne, že na prvním českém místě není La vie est belle / Lancome. Vůně je dražší a taky dvojka a trojka J´Adore / Dior a La Petite robe noire / Guerlain patří do té nejvyšší cenové kategorie. Dobře, rozumím tomu, že Češky investují méně a dražší vůně si seženou na internetu (i když zrovna Dior na netu moc výhodně koupit nejde). Ale OPRAVDU, opravdu, je u nás jednička a dvojka Swarovski a trojka GAP? Nikdy jsem neslyšela o nikom, kdo by tyhle vůně používal. Vlastně jo, odstřik nějakého GAPu mám já sama, získala jsem ho výhodnou výměnou za něco podobného. Ale komukoliv ho ukážu (je to docela hezká, sladká prádlová pižmovka) je udiven, že taková značka vůní existuje. Dobrá, je levný, Sephora ho promuje…ale ty Svarowski? Kdybych měla tipovat, který žebříček je český, určila bych bez pochybností ten druhý.

Co mne zaujalo a potěšilo ve francouzkém žebříčku je výskyt lokálních vůní. Gaultier u nás nikdy popularitu nezískal a tady jsou hned dva: a všimněte si ceny! Lolitu u nás najdete někde ve spodních regálech a Reminiscenci nepotkáte vůbec (což je hrozná škoda, značka je vypiplaná, má tradici a vůbec je príma) a Les Senteir Gourmandes je pro Sephoru něco jako Aquolina pro Fann, takové chutné něco, co se líbí každému a není to drahé. Sephora u nás prohlubuje sortiment, třeba se bestsellery objeví brzy i nás.

  • Čeští muži

sephora_CZ_muzi

  • Les hommes français

sephora_FR_muzi

Boss a Armani v českém TOP SEVEN, to mi dává logiku. U konzervativních mužů, pro které jsou tyhle dvě značky standardem dobrého oblíkání a vonět se k tomu patří, musejí bodovat. U nás i ve Francii. Loewe – ? Ostatně stejný vzorec funguje u Azzara a Rabanna, kteří ale u nás nikdy butik neměli, takže tradice žádná. Tady mne to tolik nepřekvapuje. Potěšil mne původní CK One / Calvin Klein na sedmé pozici; dlouhodobě ho považuju za špičkovou vůni a kdyby ženské pokolení nebylo tak přelétavé ve svých citech, měly by ho tam ženské taky. Je dobrá. U mužů asi opět hraje roli zase spojení se značkou oblečení. Oni milují ty slipky s gumičkou s logy! Mému bývalému šéfovi při každém předklonu vylezly z kalhot, což jsme s kolegyněmi naprosto fascinovaně pozorovaly a zavdávalo to podnět k celodennímu pomrkávání a spikleneckým pohledům (sorry, Honzo…). Gaultier je národní poklad a ze stejného důvodu si myslím, že tady nefungují Guerlainy. Chlapi kosmetickou módu nesledují, Guerlain je nezajímá a pokud jim ho nekoupí žena (a ženy prý kupují 80% mužských vůní), tak po něm prostě nesáhnou. Homme Idéal se asi bude muset hodně snažit, aby se vydrápal nahoru. Tedy spíš – zpátky nahoru: chvíli po uvedení ve francouzském žebříčku jedničkou byl… Otázka je, jestli na to má sílu a kvality, udržet se na čele pelotonu. Dtto Dior, který se jako pánská módní značka neprofiluje a do žebříčku ho tlačí síla značky a nesponá kvalita vůní; jsem ráda za YSL, které jsou ve druhé desítce hned ve třech verzích – zrovna tyto tři ale nepovažuju za špičku, chybí mi tady cokoliv z klasické první sedmičky YSL. Vyloženě mne těší dvacítka a jednadvacítka: nenápadné, něžné, krásné vůně kardamomové Jean-Clauda Elleny; mnozí je považují za bráchy a já taky. Jestli se na téhle pozici udrží dalších pět let, svět bude krásnější.

 

  • Enfants français

sephora_FR_deti

  • České děti

Velké parfémy, tedy to, na čem není zrovna Barbie nebo Bořek, používá asi jen Žaba a děti mých čtenářek a spoluautorek. A to je škoda. Myslím, že v letech, kdy začínáme s angličtinou, čištěním zubů a čuráním do keramiky, by měly děti pochopit, že nepáchnout patří k hygieně. Ale obecně česká společnost je velmi citlivá na reklamu zaměřenou na „slabší“ skupiny – děti, nemocné, důchodce… a tak vyrukovat s reklamou na parfém pro děti může znamenat pro jakoukoliv značku podepsat si rozsudek vážné ztráty přízně publika na několik let. Byla bych opatrná taky.

Mrkněte se ještě na žebříčky kosmetiky v obou zemích; potěšilo mne, že ve Francii vede lak, který jsem nedávno dostala od Katky v té nejvhodnější barvě a český žebříček mi hlava nebere. To způsobily opičí se české blogerky?

podpis_ROMZdroje:

http://www.sephora.fr

http://www.sephora.cz

2 thoughts on “• Žebříček neprodávanějších vůní Sephora: kočky, čím voníte?

  1. Český žebříček bestsellerů mezi produkty pro líčení je opravdu smutný. Článek se mi jinak moc líbil – mám ráda srovnání a trochu mi to pomohlo zorientovat se v některých parfémových značkách :)

    To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

