• GUERLAIN: French kiss (blíže davům už to nejde)

Přísahala jsem, že to nenapíšu. Ale neudržela jsem se. Radili mi: sedni si na ruce! Už tak vypadáš jako nepřítel Guerlainu, bude to trapné, nikdo to neuvěří… a přitom to není pravda, nosím s chutí Mon Precieux Nectar, Metallicu, Vegu, kolínské a limitku With Love, kterou považuju za to nejlepší, co ze sebe kdy křišťálové pižmo s květinami dokázalo vydat. Liú miluju a kdyby byla cena taky k pomilování, tak jí dám rozhodně přednost před mojí parťačkou Pětkou (promiň, Coco). Ale…prostě když musíš, tak musíš.

V KaDeWe disponují zatím jen vzorkem French Kiss, takže foto flakonu zatím nebude, ale je to prostě takový ten klasický kvádr linie Les Elixirs Charnels. Má to být exkluzívní vůně rtěnky. „Rtěnkový akord“ obsahuje: fialkový květ, jarní růže, kosatecový pudr (tenhle termín vznikl tady na Frangipani a vstoupil do slovníku všech maniaků v Česko-Slovensku, takže si osobuju perfektní znalost toho, jak má vonět). Nic z toho tady neni! Aspoň ne v té formě, aby to stálo za zaznamenání… Projela jsem vystavené rtěnky Guerlain: ani jedna z nich nevoněla ani stejně, ani podobně.

Co tady je, je MALINA. Malina je typická složka „dětských“ voňavek, teenagerky ji milují, takže bývá i v levných vůních pro mladé. Malina se dělá výhradně synteticky, ale když se zakomponuje do vůně dobře, tak není vůbec špatná a i lidem, kteří se vyhýbají ovoci, může být libá: třeba  Babydoll / YSL je špičková kompozice, sice pro mladé, ale vůbec ne naivní; Nina Ricci má příjemné jabko Dancing Ribbon; Guerlovic My Insolence je zajímavá kombinací fialky a maliny dávkované lehkou rukou; a malinovka La Petite Robe Noire není úplný propadák a stala se komerčním hitem Guerlainu. Pravděpodobně je to úspěchem právě řady La Petite Robe Noire, že se Guerlain rozhodl vrazit malinu ještě do exkluzívní řady – Rusky i Japonky a ženy v burkách s unlimited budgetem to milují, čím to bude dražší, tím raději si to koupí. Ostatně, nebylo by to porpvé, co si Guerlain takhle pohrává – a ani poprvé, co si pohrává s LPRN. A taky tomu nahrává anglický název vůně s rádobyerotickým kontextem – přitom Baiser français má teda podle mně zvuk jako zvon! Ale by se nevědělo, o co jde…nemám ráda tyhle laciné sexy hříčky. Napadá mne známá marketingová říkanka: „Když dojdou nápady, vraž tam vtip; když nejsi vtipný, vraž tam sex.“

Jenže právě NENÍ MALINA, JAKO MALINA. Syntetickost maliny se skryje, pokud je dobře zapojená v jiných složkách – viz třeba nahoře zmíněná YSL Babydoll, kde je hezky zapuštěná do růže, ananasu a mýdla. Jenže tady je malina dominantní a složka, která ji má rozpustit, je podle mého názoru nešťastně zvolená: LIČI. Přírodní liči má krásnou vůni, kterou chemický průmysl neumí napodobit. Takže cokoliv je sladké+vzdučné, je liči. A když se to spojí se syntetickou malinou, vznikne skvělá vůně čističe myček (znáte takové ty gelové závěsky do myčky, že?). Ješt by to šlo zachránit, kdyby se tahle dvojka naředila něčím, co Guerlain perfektně umí: pižmem, vanilkou a růží. Jenže v tomhle flakonku je poměr opačný: hodně malin, hodně liči, málo skutečných vůní. Nepochybuju, že Guerlain používá tu nejlepší chemii. Jenže chemický průmysl prostě dosud bohužel nedokázal vyrobit dokonalou malinu a dokonalé liči. Výsledkem je naivní variace na téma ovocné žužu. Za 175€ za 75 ml flakon (Derad by sem fláknul omdlívajícícho smajlíka).

Ale to by ještě furt bylo dobrý, třeba se  to někomu může líbit. Jenže ta vůně se chová tak, jak se má drahá vůně chovat – ona se (bohužel) rozvíjí. A rozvíjí se tak, že po první vydatné hodince s ovocem, najednou konečně vysrtčí růžky pižmo a růžička, což vzbudí naději, že se něco pěkného začne dít a přece jen se vyloupne exkluzívní kvalitka…aby vzápětí zemřely na otravu chemií a zůstalo po nich jen nepříjemné aroma malinového sirupu na kašel. Stejný vývoj na ruce, jako na papírku.

Přemýšlela jsem, odkud tu vůni znám – napadla mne Darling / Kylie Minogue, to je jediná ze šesti drogerkovek, kterou doma mám a občas dokonce použiji – čili palec nahoru. Ale ne, tam je společné liči, ne malina. A pak jsem na to kápla: kdysi jsem si ve slevě v nějaké moravské drogerii koupila čtyři šílené postavičky naplněné kreacemi na šílené japonské teenagerky: Harajuku Lovers Lil` Angel / Harajuku Lovers od příjemně prdlé zpěvačky Gwen Stefani. Jako hrdá majitelka vám ji tady představuji, abyste měli aspoň nějakou fotku a abych měla čisté svědomí, tak musím prohlásit, že nápadná podobnost tady je, ale French Kiss je podstatně lepší. Ale slovy klasika: „Cenový rozdíl značný, chuťový rozdíl nepatrný.“

10577032_732510216818675_2524272993980146979_n[1]

 

Thierry Wasser je špičkový parfumér, o tom není pochyb. Jenže ve světle posledních marketingových kouzel se mi zdá lehce zneužitý jako guerlainí celebritka na ukazování médiím, maskot, postavička do reklamy „Heleďte, i TOHLE dělal mistr, tak to přece nemůže být hnusné, ne?“ Hmmm…kolik asi vlastní invence a umu Thierry do toho vložil? Kolik vůbec MOHL vložit? Nakolik může mluvit do nových vůní? Nebo je jen skvěla placený dělník a hezká tvářička pro média, maskot jako Natalia? Hrozně by mne zajímalo pozadí tvorby parfémů v LVMH, protože ještě tak před pěti lety když jsem viděla jméno TM u flakonu, mohla jsem si být jista, že i když se mi kompozice líbit nebude, budu muset uznat, že ze složek a z celkového vyznění čiší kvalita a luxus. Proč už ten dojem nemám?

Když jsem hledala foto flakonu, zadala jsem chytře do vyhledáváče jen „french kiss“ bez názvu značky a vyjela mi hromada poučných obrázků, jé jé, spoustu z toho jsem ani neznala…ani jsem o tom neslyšela! Tak jsem vám vybrala tenhle, protože se k němu váže velmi poučný a názorný článek step by step (link pod obrázkem); článek odpovídá cílové skupině French Kiss / Guerlain. Flakon stejně všichni znáte.

Jestli je vám 16+, tak to ani nezkoušejte. Myslím obojí, link a parfém; líbání ano, to podporuji, jsem přímo aktivista! Doufám, že si toho za rok všimne Zeman, je to na metál…

podpis_ROM

Reklamy

4 thoughts on “• GUERLAIN: French kiss (blíže davům už to nejde)

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s