• Když Montale není Montale: trocha investigace

K pátrání jak to s tou značkou vlastně je, mě přiměla skutečnost, jak se ze všech stran ozývá, že Montalky nejsou, co bývaly a také ten podivný rozmach prodeje levných lahví na eshopech.  Začala jsem pátrat po internetu a to, co jsem našla, předčilo má očekávání.

Oficiální promo kopírované z blogu na blog tvrdí, že značku založil Francouz Pierre Montale v roce 2003 poté, co nějakou dobu žil v Saudské Arábii, kde tvořil vonné kompozice pro příslušníky královských rodin. Vrátil se do Paříže a teď zprostředkovává Evropanům zázračné orientální vůně s pařížským šmrncem. Hotová pohádka tisíce a jedné noci!

Jak je to ale ve skutečnosti?

  • Věnujte pozornost například mapě obchodů uvedené na stránkách firmy s názvem Montale Paris. Žádná Paříž, ba ani Francie… hmm?
  • V arabských zemích se prodávají vůně v povědomých hliníkových lahvích pod značkou  Tanelli.
  • 11 let na trhu, cca 100 vůní v portfoliu,  to vychází téměř na jednu novou vůni za měsíc! Chrlí to jak na běžícím pásu, což bych v tomhle případě asi brala doslova, na takovou  monstrózní tvorbu už je potřeba dobře rozjetá fabrika (a tím nemyslím sériovou výrobu hotových kompozic ale fakt samotnou tvorbu)
  • Názvy jeden jako druhý, odkazují jeden na druhý, jsou to flankery flankerů, zvláště vůně z druhé poloviny doby existence značky se navzájem liší jednou, dvěma složkami, dojezd mají tak nějak podobný. Což pro značku na druhou stranu může být výhoda – řadový spotřebitel parfémů je konzervativní a rád koupí novinku, která voní podobně jako to, co už nosil. 
  • Neexistuje jediný rozhovor s Pierrem Montalem.

wanted

Existuje Pierre Montale? A je skutečným zakladatelem značky? Nebo byla značka v tichosti prodána? A kdo to pravidelně jezdí na výstavy parfémů?

Čím dál rozšířenější a populárnější názor je, že příběh Pierra Montaleho je jen fabulace, krásně znějící pohádka pro romantické zákazníky. Evropané rádi slyší o arabských princeznách, arabští zákazníci zase jistě rádi koupí parfém z Paříže. Takže promyšlený guerilla marketing?

A nebo je pravda verze nynějšího údajného vlastníka ochranné známky Montale  Ammara Atmeha, Palestince žijícího v Dubaji?

Ammar Atmeh. Zdroj obrázku: dubib.com

Ammar Atmeh. Zdroj obrázku: dubib.com

Ammar Atmeh v jednom rozhovoru tvrdí, že značku založil společně s Pierrem Durranim. Ten se měl starat o marketing a také být zástupcem v Evropě. Durrani se ale s Ammarem pokusil vyběhnout, změnil si jméno na Montale a pokračoval se značkou v Evropě sám. Co ale nevěděl, že Ammar nechal zaregistrovat ochrannou známku „Montale“ mezinárodně. Na základě soudních sporů vedených ve Francii, které Ammar Atmeh vyhrál, byl uzavřen butik na  Place Vendôme. A Duranni alias Montale zmizel.

Zmizel?

Zmizel?

 

Na internetu najdete ledacos

Na internetu najdete ledacos. Zdroj obrázku: fragrancenet.com

… a objevil se Pierre Mancera

Značka Mancera, za níž finančně stojí Saudskoarabská skupina Al Athar a jejímž nosem Pierre Mancera údajně je, chrlí od roku 2008 vůně s názvy jako Roses Greedy,  Aoud Café, má jich už asi 27, výkonnost je tedy slabší, než u Montale, jen asi jedna za tři měsíce. A opět prosím věnujte pozornost mapě obchodů v Evropě: stejně úzkostlivě se vyhýbá Francii. Je Pierre Mancera Pierre Durrani alias Pierre Montale?

Abychom to ještě více zamotali:

Faktem je, že obě značky, Montale i Mancera plus značka Tanelli, jsou registrovány na jméno Sylvie Fretier. Proti registraci značky „MTL Montale“ (z roku 2010) na jméno Sylvie Fretier byla podána žaloba o zrušení registrace Ammarem Atmehem, vlastníkem značky „MONTALE MTL MONTALE Dezign“(od roku 2004).

Dalším a smutným faktem je, že levné verze Montale prodávané nyní na eshopech jsou ředěné až běda, jejich siláž a výdrž kulhá i za mainstreamem a jejich původ je nejasný. Na Alibabě například koupíte pěkné červené, aluminiové láhve, možná i s nápisem Montale a Red Aoud.

Kdo ví, jak to vlastně všechno ve skutečnosti je? Nic není jak vypadá, ničemu dnes nelze věřit. Co si počít ve světě, kde Guerlain není Guerlain, Frederic Malle není už Frederic Malle, Creed si přepsal historii, aby to lépe vypadalo, čokoláda není čokoláda a maso není maso? Řiďte se vlastním nosem a nenechávejte se oblbnout snobskými řečmi.

mirka_podpis

Advertisements

8 thoughts on “• Když Montale není Montale: trocha investigace

  1. Teda Mirko, klobouk dolů, jsi lepší než Poirot. V každém případě je to neradostná zpráva pro Montalofila jako jsem já. Až dočabrám svoje hliníkové modly (to nebude tak hned, díkybohu), můžu se jít oběsit. Nebo zabořit hlavu do některého z nemytých spolucestujících v metru a uhynout smradem.

    To se mi líbí

  2. Pingback: • BYREDO: Ďábelský Ben Gorham a Accord Oud | frangipani.cz

  3. Pingback: ESXENCE 2015 podle Mirky: Alenka v říši divů | frangipani.cz

  4. Pingback: • INSTAGRAM RETRO – podzim 2014 | frangipani.cz

  5. Pingback: • Velké fialkové defilé 19.: ALEXANDRE J. Iris Violet (Eau de Dubble Bubble Apple Gum) | frangipani.cz

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s