• Pár parfémových novinek z mainstreamu a tipy z výprodeje: Dior, Kors, L´Occitane, Eisenberg

Proběhla jsem parfumerky a náhodným výběrem vyzkoušela pár věcí, které byly označené jako novinka, nebo měly hezký flakon anebo stály ve výprodeji a několik jich stálo za povšimnutí. Jiný systém v tom nehledejte. Tentokrát to bude bez špatných špionážních fotek, protože, pozor, následuje pro někoho asi vtipná historka, se mi rozbil můj ani ne dva měsíce starý krásný mobil s dokonalým foťákem a protože byl nejprve měsíc v servisu a pak měsíc na reklamaci, manžel usoudil, že potřebuju záložáka, vybral značku, vybral model a na mne zbyl výběr barvy, no jako když se kupuje auto prostě. Sáhla jsem po veselém jasně jarně, nebo spíš neonóvě, zeleném, že jako bude dobře vidět v kabelce, tam vidět není, zato když ho vytasím kdekoliv mezi lidma, všechny hlavy sebou cuknou, jak oko zachytí záblesk a vzápětí mozek dá pokyn krčním šlachám, hlavy se otočí a nemůžou z mého neóňáka spustit zrak. A to teda ještě v kontrastu s tím, že já jsem taková decentní dáma, aspoň teda na pohled. Navíc fotí blbě, takže je třeba různých fíglů, natáčení, chytání světla a poodstupování, no prostě v Sephoře si neškrtnu. Ale než to dopíšu, tak vám nějaké fotky vymyslím.

 

  • Eau de Cedrat / L´Occitane

Tak tohle by mne v životě nenapadlo vyzkoušet, protože cedrátové vůně voní vždycky stejně: jako citronáda bez cukru, v lepším případě jako kolínská, když se osvícenému parfumérovi podaří přebít všeoslepující citron nějakou bylinkou. Cedrát je mimořádně ošklivý obří citron s tlustou hrubou kůrou a tvary od bradavičnaté okurky po až černobylsky působící „mohamedovu ruku“ s pichlatými prsty, kterou můžete v současnosti potkat v leckterém květinářství a hobby marketu, jdou do módy. Jde vlastně o botanický (nešlechtěný) citron, který má velmi málo dužiny, ale je ceněný právě pro tlustou, vysoce aromatickou kůru. Vyrábí se z ní základy pro nápoje, a to tak, že se rozmixuje celý plod sakumprásk; nebo ho znáte jako kandovanou kůru v biskupském chlebíčku no a nebo v parfémech s názvem Cedrat. Citronový parfém, díky síle cedrátu působící jako soliflor.

Citron z Amalfi

No, takže, v běhu do bazénu okolo Yves Rocher udělám úkrok, protože mi hlavou bleskne myšlenka na ty tři pánské novinky, jméno si nepamatuju, ale prodavačka bude vědět: „Slečno, chtěla bych zkusit tu novinku, pánskou…“. Slečna je šťastná za informovaného zákazníka: „Ano, už přišla, tady ho máme, Eau de Cedrat…“, to nesedí, aha, já jsem v Oksitánu, ne v Rošerovi, trapas, tak to jsem měla štěstí, že jsem se trefila do té pánské novinky. Teď už mi nezbývalo, než se nechat navonět, lístek i ruku. Dávám tomu jeden a půl bazénu.

Ještě jsem se zastavila na kafe a salát a cedrát na mojí ruce, kupodivu, začal pracovat: citron je hodně prchavý a v něčem, co se navíc jmenuje „Eau de“ neočekávám nic než citronovou vodu, která vyvoní, jakmile zaschne. Tenhle Eau má překvapení: bázi, která se skládá z pěkného, oříškového dřeva. Ve složení je kašmírové dřevo, cedr a muškátový oříšek; tak něco se do reklamy napsat musí, samostatně je identifikovat nedokážu, ale pěkná, vlažná, dřevito-kořeněná vlna nese dál lehounkou, vyvanulou vůni citronu. Přísahala bych i na pižmo čistého prádla, které najdete v Cedratu od Guerlaina. A přísahala bych na to, že tuhle vůni by měly nosit i ženské (i když těm se asi bude zdát nudná). Aspoň do postele.

45966_A1.psd

Na papírku tenhle oříškovodřevitý odérek vydržel celý den v docela slušné intenzitě. EdT, jak si ji já představuju dle výdrže a intenzity, to nebude, ale velmi slušná kolínská ano. A navíc ta retro flaška… Zkuste to. (A řekněte si rovnou o vzorek krému po holení: pokud řešíte citlivou pokožku třísel, tohle je jeden z mála krémů na světě, který by to mohl vyřešit).

Ještě něco: aby byl Bůh zlomyslnosti uspokojen dokonale, sedla jsem si večer k mailu a vypadl na mne magazín od L´Occitane s upozorněním na novinku – asi ho naskladnili právě ten den. Slečna musela být šokována.

 

  • Michael Kors: White

Tady budu stručnější. White jsem si vybrala, že má hezký flakon. Opravdu, takový masívní, těžký, minimalistický, vkusný. První střik: jaro! Konvalinky! Frézie! Gardénie. Zelené dužnaté listí konvalinek a tulipánů. Konvalinky tam prý vůbec nejsou, nicméně já se jich první půlhodinu vůbec nezbavím.

Až později nastoupí tuberóza, a to v těžké, krémově mastné podobě, beze stopy žvýkačky. Zdatně jí sekunduje jasmín, v té pravé, indolické formě (tedy s tím autentickým nahnilým tónem).

Klasické živočišně-pižmové podloží, připomínající lehce zpocenou kůži, to hezky zahušťuje a stahuje na zem, aby ze sálavé květinové vůně nebyla svěženka. Pěkné. Intenzívní. Bíle květinové, jednoduché, přímé, vyvážené, sálavě veselé, plné života a radosti z jara, nekonfliktní. Drží, sálá do okolí, vydží ve zdravé síle celé odpoledne. Upozorňuji, že jde o limitku a už se nedělá.

Ale: jde o to jednoduché vyznění. Celé odpoledne přemýšlím, odkud ji znám (předešlé Korsovky si nepamatuju, přestože čtenáři Fragrantiky je staví do jedné řady, tohle já nepotvrdím). Pak mi to došlo: přestože je nenosím, mám na poličce a občas si „cucnu“ zástup těch klasických levnějších květinovek: Cabotine / Grés, Splendor / Elizabeth Arden, Fleur de Cristal / Lalique. A to je ten můj problém s touhle vůní: je tak jednoduchá, prostá, že mi přijde škoda za ni vyhazovat peníze, když stejný efekt bílé jarní radosti v podobné kvalitě lze získat za zlomek ceny.

1_kors_white

A ještě jedna konotace, ale ta bude asi jen pro extrémisty: existuje jedna celkem obyčejná vůně, ale u nás nedostupná a neznámá. Je hodně zvláštní a neznám nic, co by jí bylo podobné: Warm Sand / Matthew Williamson. Kdo ho zná: Warm Sand je zpocený pižmovitý santál s měnším podílem kovalinek; White jsou konvalinky se zpoceným pižmem, asi tak v obráceném poměru. Kdo Williamse znáte, zkuste to.

  • Addict Eau de Parfum (2014) / Christian Dior

Vůbec ho nebudu srovnávat s předešlými verzemi, protože na rozdíl od Mirky se stejně, jako zbytek populace, v těch každoročně překopaných verzích nevyznám. Nezávislé hodnocení poslední verze, jak ho vidím já: líbí se mi. Delikátní pomerančový květ s lehkou vanilkou a jedlou kandovanou mandarinkou. Vanilka je v podstatě celkem nudná a vodnatá, zato ta mandarinková báze je parádní: slace delikátní, balzamická, až medová. Připomíná mi hodně odlehčenou verzi Must / Cartier. Krásná vůně, možná trochu banální vzhledem k ceně (žádné vzrůšo, nic nového), ale důstojně luxusní. Pěkné a metalický flakon je exkluzívní.

1-dior_addict

 

Ze slevového regálu:

Nevím, proč jsou zrovna Eisenbergy trvalými obyvateli slevových regálů Sephory, když je má i běžně na regálech za plnou cenu. Asi po záruce, no nevadí: ve spodním regále pořídíte 30 ml EdP za 980,- Kč. Zkoušela jsem jen dámské verze.

  • Back to Paris / Eisenberg

Hodně zvláštní vůně, která by se vyjímala v portfoliu některého z niche experimentátorů. Možná taky proto není moc dobře hodnocená, ale mně se nakonec zalíbila. A myslím, že by se mohla líbit holkám, které nosí ty mainstreamové gurmánky (Angel, Lolita). Je zvláštně gurmánská: opepřené a namydlené ovocné lízátko. To jsou tak zhruba tři polohy, které tahle vůně má a ty se celou dobu tak nějak přetlačují, až skončí vanilkovo-citrusovým mýdlem. Začátek je hodně gurmánský, konec je hodně pižmově mýdlový. Nedookážu se vůbec rozhodnout, jestli bych ji nosila a jestli se mi líbí. No, milovnice gurmánek, rozhodně ji zkuste.

  • So French! / Eisenberg

Moje dlouhodobá favoritka. Její název ji krásně vystihuje, protože v ní najdete všechny slavné klasické francouzské parfémy od Chanelu, přes Diory s kostičkama, přes domečky Guerlaina po Yvesovy YSL a vůbec všechny. Ovšem pozor! Jen ty, které se prodávaly do roku 1990: chypre a aldehydovky, větvičníky a rtěnkové akordy (kosatec, růže, fialka), jasmíny a ylang-ylangy… Pro mne je So French! zavilá větvičníkovo-ylangová aldehydovka a já v ní mám nejvíc Chanel No. 5 a L´Heure Bleu. Pěkně kulatá a uhlazená, má ohromnou siláž a velmi dobrou výdrž. Nedejte na složení, kůže je v ní minimum – milujete-li aldehydy a větvičník, tak prosím.1-le-peche-by-eisenberg-paris-cb2

  • Le Péché / Eisenberg

Další zvláštně bipolární vůně: na jedné straně dřevitý vetiver a hořké zelené pačuli, proti nim něžný meruňkový čaj bez cukru. Trochu se na začátku mlátí, ale potom se spojí do nakyslého a celkem harmonického vetiveru, vlastně skoro vetiverového solifloru. Civilní, nesladká, nesuchá. Myslím, že pro milovníky vetiveru by mohla být zajímavá, pro mne nenositelná kvůli počátečnímu pačuli.

Co vás zaujalo z novinek v parfumeriích?

podpis_ROM

 

 

Zdroj produktových fotek: web stránky značek

2 thoughts on “• Pár parfémových novinek z mainstreamu a tipy z výprodeje: Dior, Kors, L´Occitane, Eisenberg

  1. Nadchnuly mě plastové flakony, ve kterých Jacomo prodává It’s Me – až půjdete kolem Sephory, vezměte to do ruky (černý pánský, dámský v bílé). V jednoduchosti je krása. Plasťák Rush od Gucciho se mi přitom vůbec nelíbil, ale Jacomo ano, je jiný. A vůně taky není špatná (zkoušel jsem pánskou).

    To se mi líbí

Nebuďte sprostí, lidi.

