•KENJI TANAKA: Yukata Sport / Yukata (svéráz japonského národního pachu)

V létě jsem tady měla na návštěvě spolužačku Japonku. Satsuki hodně cestuje, ale miluje a reprezentuje Japonsko ve všech aspektech: charakteristické slizké jídlo, červenolistou přírodu, diblíkovské holčičí oblečení od hlavy do pasu a od pasů dolů za školního chlapce, gejšovskou roli ženy, ulítlé oblečky studentek a tak všeobecně úchylky…a voňavky.

Japonci preferují jemné, slabé, svěží vůně čistoty a víc, než člověka, parfémují věci okolo sebe – třeba psací potřeby, kapesníky a papírové utěrky, dopisní papír, vzduch v obchodech i domácnosti, prádlo, nábytek, hračky, sportovní potřeby… Pořád ale zůstavají u velmi jemných vůní známých z přírody. Druhou oblíbenou, a klidně už řeknu tradiční, větví japonské parfumerie jsou fetišistické kreace, které jdou ruku v ruce s tou jejich šílenou módou: pruhované zebří podkolenky, šaty z osmnácti mterů zmuchlaného černého hedvábí, rudé číro na hlavě a D&G Light blue nejsou úplně kompatibilní. Úplně přesně si to představíte při pohledu na tvorbu Comme des Garçons – hadry jako fetiš, vůně jako fetiš, kdo by vlastně nechtěl vonět jako rezavé víčko od kompotu, vitamín C nebo spálená guma s třešňovým květem? Když už si na sebe oblečete vyvrhnutá střeva upletená z kašmíru…

Zdroj: http://www.pinstripe.com

Zdroj: pinimg.com

Zdroj: http://www.missmalini.com

Zavinovací šaty SS 2015 Zdroj: http://www.denimjeansobserver.com

 

Satsuki každopádně ne, je stoupencem umírněné linie a když jsem jí věnovala jeden z nasyslených flakonků Tuscan Soul / Salvatore Ferragamo z výprodeje, výskala (tak výskala…po japonsku, chápejte) štěstím a ukláněla se vděkem (ale ona se ukláněla i vděkem za jízdenku na metro, tož tak). V následující diskusi jsem si uvědomila, že jí vlastně můžu doporučit dva japonské skvosty z mojí vlastní sbírky. Oba patří do ranku japonského návrháře Kenji Tanaka, který se čas od času objeví na evropských fashion weeks.

Photo by Koji Hirano

Photo by Koji Hirano

Designérská tvorba Kenji Tanaky je nesrovnatekně nudnější a taky mnohem lépe splňuje nároky na dress code finanční úřednice ve státní správě, což je povolání Satsuki. I když…co já vím, co nosí budné cifršpionky v Japonsku.

Zdroj: villanoailles-hyeres.com

 

Moje první byla YUKATA SPORT (yukata je kimono). Vybrala jsem si ji sama, protože jsem se do ní zbláznila. Nikdy později jsem nepoznala věrnější vůni frézie. Čisťounká, křišťálová, mimo frézie jsem ochotná připustit vodnatou vůni leknínu a dejme tomu nektar bílé lilie, asi tolik, co si nabere včela –  ale to je vše. Svěže kyselá a přitom disponuje i nasládlostí bílé květiny – no prostě žlutá jarní frézie.

kenji tanaka yukata sport (2)

Otočila jsem ji několikrát a nikdy nic lepšího nenašla. Kdysi sem tuhle značku dovážel český distributor, když skončil, nakoupila jsem ve výprodeji pár flakonů v jejich prodejně v Táboře a slehla se po nich země. Začala jsem místo ní nosit Lilychic, ta taky zmizela, a nemám nic, než zbytek ve flakonu. Nikde v Evropě se YUKATA SPORT, vlastně nic ze sortimentu Kenji Tanaky, nedá koupit; občas se objeví na ruských e-shopech. Škoda, nebyla drahá, byla fajn a každý flakon měl svůj neoprenový penálek („Ty si nosíš sebou vibrátor?“, nechápu, s jakýma lidma jsem tehdy kamarádila!)

kenji tanaka yukata sport (3)

 

A protože po ní pátrám intenzivně a dlouho, manžel mi ji sehnal na ebayi. Překvapení! Bohužel se sekl a dorazila YUKATA bez přívlastku, ta obyčejná, první, o rok starší. A jako překvapení č. 2 se po cestě uvolnil ventil a skoro celá vytekla do bublin. Kvůli recenzi jsem si ji nechala postavenou v obýváku na okně…a už 14 dní umírám. Neumírám. Chcípám! Nemá se sportovní verzí nic společného, jde o čistý, vodnatý roztok ozónu a žlutého melounu, alias chemické molekuly calone alias Cool Water / Davidoff.

kenji tanaka yukata sport (4)

Mám pár pachů, které nesnesu; ne, že by se mi pouze nelíbily, ale zvedají mi žaludek. Pach přírodního muškátu, pach fekálií, karamel a calone. Ovoce a pendrek nemám ráda, ale snesu je. Tohle ne. Dokonce tolik, že když přišla na schůzku šéfka naší reklamky navoněná Davidoffem, tak jsem se jí omluvila a sedla si na opačný konec dlouhatánského stolu v zasedačce. Holka je normální, smály jsme se tomu, když jsme na sebe musely řvát si kilometr,  jen si naivně myslela, že mi vadí, že je to PÁNSKÝ parfém; příště už přišla s něším lepším (La Vie est Belle s karamelem). Obecně jsou ale tyhle pachy asi ve vůních hodně oblíbené. Jestli jste calonista a potřebujete se sjet, sežeňte si YUKATU bez přívlastku. Ryzejší koncentraci neznám.

kenji tanaka yukata sport (1)

 

Když na ně narazíte, rozhodně jim dejte chvíli. Cena je totiž asi poloviční oproti běžnému mainstreamu a rozhodně minimálně frézie stojí za povšimnutí.

podpis_ROM

 

2 thoughts on “•KENJI TANAKA: Yukata Sport / Yukata (svéráz japonského národního pachu)

Nebuďte sprostí, lidi.

