• Všechno se koupit nedá. CHANEL: Jersey®

  • Obchodní známka: Arogance®
  • Majitel: Chanel® Coco Chanel®

Myslím, že každý dospělý občan Evropské Unie má jakés takés povědomí o ochranných známkách. Takže by asi nikoho z podnikatelů nenapadlo požádat pro svoje výrobky o registraci jména Chleba®, Voda® , Hedvábí®, Auto®, Kočka®, Lyže®  nebo Úplet®. Protože je tak nějak logické, že chtít vlastnit obecný název je podobně dobrý nápad, jako když si imperialistický milionář chtěl přivlastnit Slunce®. A všichni dobře víme, jak dopadl (i když on si to zasloužil, protože to byl nepřítel pracujícího lidu.) Takže je jasné: Slunce ani Látku mít nemůžete.

Chanelovská kamélie. Jednu vám přilepí i na taštišku, jen tak pro radost.

Ne tak Chanelu. S elegancí sobeckého milionáře, nepřítele lidu, požádali v Británii o registraci značky Jersey pro parfém z řady Les Exclusifs. Jersey, žerzej, je zobecnělý název pro bavlněný úplet, materiál původně vynalezený pro trička námořníků. Slečna Coco z něj ráda šila spodní prádlo pro zástupy svých Boyů a právě na tuto francouzskou tradici se odvolává název parfému. Takže logicky: to asi nepůjde. A nepůjde to, ani když jste milionář.

chanel_1932_les_exclusifs

Úřad průmyslového vlastnictví registraci zamítl. Důvod byl ale trochu překvapivý: Jersey je přece přirozená ochranná známka lidí, kteří se narodili a žijí na ostrově Jersey. A obyvatelé Jerseye a britská vláda si nepřejí, aby to vypadalo, že se tento francouzský parfém vyrábí u nich, na anglickém území. Ale Její Královská Svrchovanost velkoryse dovoluje Chanelu používat nadále název Jersey pro jejich vůni a nepožaduje změnu etiket.

 

Les Exclusifs

Les Exclusifs

Svět je v pořádku. Hodná královna zase zvítězila nad zlým imperialistou, ubránila své poddané před křivdou a tak to má být.

A co se týká Jerseye, aka studené levandulové něhy: vůně je skvělá. Ale já vám doporučím něco jiného, autentického. Na jiném ostrově u britských břehů jménem Caldey žijí mnichové, kteří okolo svého kláštera už sto let pěstují levanduli a ručně vyrábějí z ní slavný levandulový olej, parfémy a kosmetiku a dnes už dokonce prodávají přes net. Dříve vůně vyráběli sami ze zdejší levandule a místních bylin, v sedmdesátých letech z důvodu konkurence pověřili profesionálního parfuméra vyladěním původních receptur a doplněním moderních syntetických látek místo některých ručně zpracovávaných drahých bylin. Tím původně přírodní vůně získaly charakter (trvanlivost, výdrž) obvyklé komerční parfumerie.

Receptury z 50. let a pohostinnost slunečného ostrovního opatství. Kudy se jde do toho parfémového nebe?

Caldey je jediná ekonomika na světě, která je zcela závislá na prodeji parfémů. Tak je podpoříme, ne?

Zdroj poslední fotky: http://www.tenbyguide.com/caldey.asp

podpis_ROM

 

 

 

 

Advertisements

5 thoughts on “• Všechno se koupit nedá. CHANEL: Jersey®

  1. Jersey je jediný Chanel, který mi voní (když pominu ten z Lídlu :-D) a jsem ráda, že teda to R nedostal, mě už sejří to, že není běžně k dostání akorát v butiku kajsi v Berlíně a vlastně tu cenu se mi pořád ještě za to dát nechce, kapitalista promine, jsem mrcha lakomá :-) britové jsou mi od května mnohem sympatičtější – jdu mrknout na mnichy :-D

    Liked by 1 osoba

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s