• Parfémový chit-chat (červen 2016)

Tak pokračujeme v parfémovém drbání.  A ten červen v nadpisu je fakt správně. Jen s publikací jsem se drobet zpozdili. Museli jsme to nechat uzrát. Tentokrát to totiž nebude zamyšlení nad jednou novinkou, ale spíš takový pel-mel toho, co nás zaujalo v průběhu června. Tím neříkám, že vám drby budeme servírovat pravidelně měsíčně. Systematičnost, jak už jistě víte, není v našich povahách a o prázdninách se na to nejspíš vykašlem úplně.

Začnu dvěma nejžhavějšími novinkami, které by neměly zůstat bez povšimnutí:

O Osmothéque už jsme tu několikrát psali, tak jen stručné shrnutí: jde o projekt pod záštitou Patricie de Nicolai, skvělé parfumérky a neteře Jeana-Paula Guerlaina, který si dal za úkol sehnat, obnovit či jinak získat parfémové poklady a legendy a uchovat je pro příští generace. Dostat se do Osmothéque není snadné a tak jsem hrozně zvědavá, s čím se Romana vrátí. 11406730_1444416515853550_2438068201875049792_o[1]

 

  • L’Oréal koupil francouzskou niche značku Atelier Cologne

Že nadnárodní kosmetičtí giganti skupují niche značky jednu za druhou už žádná novinka není. Estée Lauder, LVMH, Shiseido… Ti všichni zjistili, že niche značky jsou taky zdrojem příjmů a už pár let loví v těchto vodách. Jen u L’Oréalů trochu zaspali a probudili se teď. První, po čem sáhli je francouzská Atelier Cologne, která dělá kolínské, co vlastně nejsou kolínské.

Vzhledem k tomu, jak zatočili se značkou Yves-Saint Laurent, kterou také vlastní, se není na co těšit.

AtelierColognePouzdra

  • Profumum Roma v Praze

V půlce června proběhl slavnostní výkop prodeje značky Profumum Roma v pražské niche parfumerii Ingredients. Pro Pražáky Romanu i Radovana to bylo na Staré Město moc daleko, tak to nechali na mě. Bo ostravak to ma do Prahy kusek, no ni?

Dobře jim tak, byla to zajímavá akce. Zvlášť ten okouzlující moment, kdy nám Alessandro II Grande, zástupce distributora, mával ovoněným vějířem blotterů před nosem jako šaman vyhánějící zlé duchy.

Určitě si zajděte do Ingredients vyzkoušet třeba extraslanou Acqua di Sale, fíkovku Dambrosia, nebo skvělou růži Rosae Mundi.

IMG_1659

  • Oud Sublime: pravý oud od Patricie de Nicolai

Mám dojem, že už se bude za chvíli „oud“ prodávat i v DM drogerii, ale podle Radovana ho není nikdy dost. Každopádně ten pravý oud tak snadno nepotkáte. Je to sakra drahá záležitost a tak se v naprosté většině vůní používají směsi různých jiných složek nebo uměle vytvořené chemické náhražky.

Madame Nicolai ale na letošní Esxenci představila svou novinku Oud Sublime, poctu blízkému východu s autentickým kambodžským oudem. Flakon evokující likérovou láhev, luxusní balení v lakované dřevěné krabičce vyložené červeným sametem … je jasné, kam mme Nicolai se svou novou vůní míří.

Patricia Nicolai Oud Sublime

 

  • Parfémový geocaching podle Miller Harris

Jako součást promo ke dvěma novým vůním Lumière Dorée a Étui Noir uspořádal na začátku června londýnský dům Miller Harris hon za pokladem. Na startovní čáře, v Covent Garden, každý účastník dostal mapu, na níž měl vyznačenu trasu a úkoly, které spočívaly hlavně ve focení a posílání fotek na sociální sítě. Prvních 10 nezabloudivších účastníků pak mělo za odměnu dostat po flakonu od obou vůní. Když se schylovalo ke dni D a nevypadalo to na hojnou účast, přidali k tomu foto-soutěž.

Zřejmě měli Britové na starost něco jiného, protože jak tak hledám ohlasy, nevypadá to, že by se akce setkala ze zájmem. Podle facebooku se zúčastnili 3 lidi, podle fotek ale spíš jen dva. Fotosoutěže asi tak další dva.

Škoda, že to bylo tak z ruky. Já, jakožto bývalý geo-závislák, bych do toho určitě šla a vyhrála!

Miller Harris geocaching treasure hunt etui noire lumiere doree

Zdroj: Miller Harris

A pro změnu něco z mainstreamu:

  • Terre d’Hermés limited edition 2016 

Terre d’Hermés je veleúspěšná pánská vůně. I můj muž už spotřeboval nějaký ten galon. Je povedená, ostatně Hermés si jako jedna z mála mainstreamových značek drží vysokou kvalitu i v dnešní době nekonečných reformulací. Hranatý flakon z těžkého skla, evokující písmeno H, je taktéž velmi vkusný. Až na ten prapodivný uzávěr. I když, jak se tak nad tím zamyslím, je to veskrze praktický uzávěr. Aspoň v případě mého muže. Jakmile je totiž uzávěr oddělitelný od flakonu, mizí okamžitě v propadlišti dějin.

Každý rok přibude k základní Terre nová limitovaná edice tzv. „H bottle“, lišící se jen grafikou na flakonu. Vždy povedenou, stejně jako je ta letošní.

hermes terre 2016_lebonmarche

Zdroj: Le Bon Marché

 

  • Novinky od Prady

Prada vydala novou kolekci dvou vůní La Femme a L’Homme (žena a muž). Dle doprovodného materiálu parfémy reprezentují „absolutní ženu a absolutního muže“. A taky že „on by mohl být jí a ona by mohla být ním“. Já tyhle kecy fakt žeru, chtěla bych potkat absolutního muže, který může být zároveň ženou. A nebo asi spíš nechtěla. Ale podle prvních ohlasů na Fragrantice asi stojí minimálně za vyzkoušení. Ty vůně, ne absolutní muž.

Kromě toho ještě Prada rozšířila svou řadu infúzí o mimózu – Infusion de Mimose. A to je fajn, mimózu mám ráda a tahle řada je povedená. Infusion d’Iris Absolue je jedna z vůní která nesmí opustit mou sbírku.

prada

Nakonec jedna perlička

  • Nanotechnologie a vůně

Zapouzdření molekul nanočásticemi je technologie využívaná již nějakou dobu ve farmacii. Narazila jsem na článek, kde se popisuje, že tato vlastnost nanočástic je využitelná i v parfumerii. Tedy napřed to zaujalo výrobce pracích prášků, aviváží apod, protože těm jde o uchování vůně a případně o její postupné uvolňování. Ale v článku zašli ještě dál. Prý se brzy bude prodávat už navoněné oblečení. Každá značka bude do roka mít svou vlastní, specifickou vůni. A nebo dodá vůni na přání.

Ale něco se asi pokazilo. Ten článek byl z roku 2006. A navoněné rifle jsem ještě nikde neviděla. Někdo z vás jo?

chemie3

Tlachání prý posiluje společenské vazby, proto tlachání zdar a brzo vám nahrneme další dávku. Leda, že by vás to nebavilo. V tom případě račte dát vědět v komentářích.

mirka_podpis

Advertisements

3 thoughts on “• Parfémový chit-chat (červen 2016)

  1. JJ, ty nanomolekuly se používají třeba k parfémování reklamních triček, Kenzo je dávalo asi před třema rokama k parfému z řady l´eau. Ale ono to jde jaksi proti zájmům zákazníků – každý se chce navonět tou svou vůní, ne tím, co mu prodají se svetříkem natvrdo. A taky samozřejmě cena.

    Liked by 1 osoba

  2. Chceme tlachání, baví nás to převelice! Ten Oud Sublime bych chtěla otestovat, líbí se mi oudové vůně, i když jsem se zatím potkala jen s tou syntetikou… a dámy a pane, co Valentino Oud Assoluto? Nevíte, zda stojí za průzkum?

    Liked by 1 osoba

  3. Som tie dve novinky od Prady zaznamenala vo viedenskom duty free, zaujali, ale vzhladom na cestovatelsku horucku k blizsiemu preskumaniu nedoslo.. Hold nabuduce..
    PS.. ja teda klebetna nie som, ale v tomto pripade spravim vynimku.. Sem s dalsim „tlachanim“!!

    Liked by 1 osoba

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s