• NIC MIMOŘÁDNÉHO SE NESTALO: Nejprodávanější vůně za posledních 5 let

Zákazník si žádá inovace, zákazník chce nové vůně, zákazník lační po nevídaných ingrediencích…tak zní mantra marketingových oddělení současných top značek. Zahrnují nás neustále odvozeninami a flankery a limitkami nejoblíbenějších vůní a…a přesto je už skoro sto let na světě (prý) nejprodávanější Chanel No. 5. Je pravda, že zákazníci kupují jen nové věci? No, ani ne. Za posledních pět let se v žebříčku nejprodávanějších vůní vlastně skoro nic nezměnilo. Zcela nezávisle na ohromných penězích investovaných do reklamních kampaní se nejprodávanější dámský parfém světa od roku 2010 z prvního místa nepohnul, na druhém místě nějaké výměny proběhly a od třetího místa je to to samé: pět let beze změny. A které parfémy to jsou?

ga_chanel_mini

1. místo

2010 – 2015 Chanel / Coco Mademoiselle (v prodeji od r. 2001)

2. místo

2010 – 2013 Estee Lauder / Beautiful (1985)

2014 W@R / Flowerbomb (2004)

2015 Marc Jacobs / Daisy (2007)

3. místo

2010 – 2015 Chanel / No.5 (1924)

4. místo

2010-2015 Chanel / Chance Eau Tendre (2003)

5. místo

2010-2015 D&G / Light Blue (2001)

Už nevím, jaké fotky bych vám k Piguetovi dala, tak něco jiného: jak se zkouší v Itálii v parfumerce.

Věřím, že Light Blue se v první pětce pozici drží už tak od roku 2003. Trochu překvapila absence Guerlaina, přestože to není typický masový parfumerkovský sortiment, myslela jsem, že by se La Petite Robe Noire nebo Shalimar odnože projevit mohly; nicméně Guerlain sám si asi podřezává tím nekonečným vykrádáním sám sebe pod sebou větev zákaznické stability. Pro srovnání dávám odkaz na aktuální bestsellery francouzské Sephory ZDE: přestože se zdá, že Sephora je nejvlivnější autoritou v prodeji mainstreamu, její aktuální žebříčky se s dlouhodobým prodejem poměrně dost rozcházejí: osobně si myslím, že La vie est belle, Sí, Chloé a nějaký Dior se do dlouhodobého pořadí měly šanci prosadit. Žebříčky Sephory určitě ovlivňuje aktuální promo v prodejnách a je pravděpodobné, že skutečně zákaznice novinek přeskakují od jedné novinky ke druhé a tím jim nedovolí dostat se na první místa; zatímco vůně trvalky se kupují pořád dokola, čímž zajištují zejména Chanelu vydatný a stabilní přiliv veselých papírků. A každý z nás měl aspoň jednou v životě Light Blue (a kdo říká, že neměl, ten ho má dodnes!). Úplným překvapením je pro mne Beautiful, kterou považuju za naprosto okrajový zjev, holt, tichá voda. Žebříček byl vydaný velmi prestižní a důvěryhodnou agenturou A.T. Kearney, není důvod považovat ho za nepřesný.

Věříte výsledku průzkumu? Našli jste „svůj“ parfém v některém z žebříčků? Máte svoji trvalku, nebo číháte na novinky? Či kombinace obého, jako to mám já?

PS: ZDE najdete žebříčky neprodávanějších vůní ve francouzské a české Sephoře v roce 2014, koukněte se, zajímavé (a nostalgické).

podpis_ROM

Zdroje: NPD; A.T.Kearney https://www.atkearney.com/

Reklamy

7 thoughts on “• NIC MIMOŘÁDNÉHO SE NESTALO: Nejprodávanější vůně za posledních 5 let

  1. Já taky nikdy neměla Light Blue!! :o) Ale Versence jo… i zelené jabko DK :o)
    A mohl by mi někdo prosím vysvětlit, co všichni mají na té Chloe??? Já se z ní naposled málem poblila dnes v Lidlu… je to fakt jen mé soukromé emetikum??

    Liked by 1 osoba

  2. Tak aby ste vsetky vedeli, sa priznavam, ja som Light Blue mala a dokonca tusim az dve balenia, este niekedy v jeho prvopociatkoch… Nahodou to vtedy bola celkom zaujimava vona, ina ako vtedy bezny mainstreem, dokonca ma vtedy zastavovali zeny na ulici, ze co to je.. ☺..ale ze sa drzi tak dlho..hmm…

    Liked by 1 osoba

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s