• DUSITA: Issara a La Doucer de Siam (naděje umírá poslední)

Myslím, že na tom, kam niche směřuje, se principiálně s Romanou shodneme. Ona je vizionář  a marketingový guru, takže už dávno ví to, do čeho jsem já teď musela spadnout po hubě, nebo spíš po nose, abych si toho všimla. Totiž to, že niche odvětví jde, slušně řečeno, do kytek.

Těch vlivů, proč tomu tak je, je určitě hromada, včetně nás. Síla internetu, potažmo blogerů a sociálních sítí je v poslední době mocná. Tak mocná, že žraloci zavětřili kořist. Kdysi nezávislé odvětví dostává finanční injekce, roztáčí se kola byznysu a chrlením nových a nových vůní se začíná niche podobat mainstreamu.

Nějak na mě dolehla depka, tak jestli nechcete číst ty výlevy, klidně přeskočte těch následujících pár odstavců až po samotnou recenzi. Pomůže nadpis.

Opalovačka na Piazza de Duomo

Opalovačka na Piazza de Duomo

Pikantní na tom je, že právě jedna z očekávaných novinek, která mě tak zklamala a přesvědčila, že nastává velký problém v oblasti niche, se Romaně líbí. Pro mě je tak nacpaná aromachemikáliemi, že mi brání něco objektivně napsat, bolí mě z ní hlava. Ale líbit se asi bude.

Návštěva Pitti Fragranze byla pro mě vcelku zklamání, až na pár výjimek. Proč někdo cítí potřebu vychrlit tři nové vůně, když na jaře představil dvě novinky? Proč zadávat vše dvěma módním parfumérům, kteří tak nemají čas přemýšlet nad výsledkem? Proč tito parfuméři berou snad každou zakázku, i když ví … viz předchozí …

Jedna z těch výjimek je Dusita. Proto mě zarazil Romanin názor na Dusitu, novou značku od krásné mladé Thajky jménem Pissara Umavijani žijící v Paříži. Romaniny rozpaky nesdílím. Pro mě je právě tahle jedna ze značek, které dávají naději, že niche ještě není mrtvý směr.

Kdybych ty vůně Dusita měla charakterizovat jedním slovem, tak to bude „poctivost“. Poctivost neoslní na první pohled originalitou. Až když ji dáte do kontrastu s rozplizlostí, nedokončeností jiných letošních rychlokvašek a projektů, pak teprve vynikne.

To tvrdím i přes ty opravdu vysoké ceny, za jaké se vůně z první kolekce Dusita prodávají.

Dusita Pitti2016

  • Issara

Issara z loňské kolekce je klasická fougere. Poctivá, stará škola. Zas ta poctivost. Prostě se té představy nemůžu zbavit. Je tak jednoduchá, prostá, že to není třeba sáhodlouze rozebírat. Přesto je mistrně sestavená.

Zkuste si představit seno, levanduli, trochu tabáku a bylinky. Máte? A teď přihoďte trochu jehličí a sladkosti tonky. To je taková vanilkově mandlová sladkost, nepřehnaná, ale skoro jedlá se sladko-hořkým ocáskem cyankáli.

Jako byste si lehli na posečené horské louce, poblíž lesa, do schnoucí trávy a nasávali tu až medovou vůni. Tak je to prosté a krásné. V čase se víceméně nemění, jen se jednou projeví více bylinky, jindy medová vůně sena a tabáku a občas zavane pryskyřicová vůně lesa.

Issara je spíš pánská, ale já bych ji rozhodně nosila. Má skvělou výdrž i když není nijak rozpínavá. Je elegantní a distingovaná. Aristokratická. Takový tichý nenápadný luxus. Což se bohužel týká i ceny: 50ml extraitu se prodává za 295,- EUR.

soubor_002

  • La Doucer de Siam

Druhá testovaná vůně je ze dvou novinek, poprvé představených právě na Pitti, které dosud nebyly uvolněny do prodeje. La Doucer de Siam je opak distingované Issary. Je to hlučná tropická květinovka, které bude kolem vás a bude vám razit cestu.

Je to jako byste někde na Tahiti tančili hula-hula s květinovým věncem kolem krku. Věncem z opojných tropických květin s po čaji a meruňkách vonící champacou, banánovým ylangem, růžemi a mezitím navlečeným hřebíčkem.

Zpočátku ostrá a naléhavá vůně květin se postupně uhlazuje do krémové polohy, čemuž napomáhá i krásný santal. A tak už zůstává po mnoho hodin. Krémová, opojná a sladká jako tropický ráj.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pissara Umavijani je momentální oblíbenkyně snad všech blogerů. Možná to cítí stejně, jako já. Že vůně Dusita jsou základ na kterém lze krásně stavět. Nejsou to vzletné konstrukce, je to pevnost, základ, startovací dráha k rozletu. Takže přeji (a doufám v) let bez hranic omezujících fantazii i rozpočet.

A taky doufám v něco stejně zdařilého, ale cenově přístupnějšího.

mirka_podpis

Reklamy

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s