• Parfémový chit-chat: co přinesl konec roku 2016

Tak jsem tu s novou várkou parfémových drbů. Zdá se jenom mě, že jsou ty měsíce nějak kratší? Od červnového chit-chatu jsem se ani nestačila rozkoukat a už jsem musela měnit nadpis u tohoto nachystaného příspěvku z původního „červenec,srpen“ na „konec roku“. Ale je to dobře, protože na rozdíl od letní okurkové sezony se toho teď děje víc než dost.

  • Kupuje LVMH Francise Kurkdjiana?

Asi jedna z nejzásadnějších zpráv jsou zmínky o námluvách mezi Maison Francis Kurkdjian a LVMH. Je to zatím spíš šeptanda, nepotvrzená ani jednou stranou. Ale bohužel dnešní trend, kdy velcí giganti polykají malé niche značky v důsledku změny chování a preferencí zákazníků, nasvědčuje, že na tom něco pravdy bude. Jen v tomto roce společnost Estée Lauder koupila značky By Kilian a Frederic Malle, další gigant, L’Oréal, koupil Atelier Cologne, Shiseido schramstlo Lauru Mercier a to je jen pár příkladů.

LVMH si na to zřídilo divizi pojmenovanou Kendó, která se má fungovat „jako inkubátor“ pro výrobky, které se budou prodávat Sephoře, řetězci patřícím rovněž LVMH. Takže příště si skočíme pro Kurkdjiana do Sephory. A nebo, jak to zhodnotila Romana, můžeme se těšit na „APOM light, APOM noire, APOM premiere, APOM sexy eyes…“.

kurkdjian

  • Jak voní Varšava podle Puredistance

Značce Puredistance se dařilo dva roky tajit vývoj nového parfému. Tajemství vyšlo najevo prvního listopadu ve Varšavě, v parfumerii Missala. Puredistance, spolu s rodinou zakladatele této polské parfumerie, slavnostně představili novou vůni s názvem Warszawa. Autorem je Antoine Lie a to je super zpráva, protože tento parfumér už dělal pro Puredistance dvě povedené vůně Black a White. A já doufám, že touto volbou nosu Puredistance vrací ke klasickým vůním po úkroku bokem, kterým je podle mě Sheiduna.

Parfém Warszawa je květinová chypre inspirovaná předválečným městem, Varšavou z dob Chopina. První ohlasy jsou pozitivní a mluví se o prominentních tónech aldehydů, jasmínu, fialky a pačuli. Budeme si muset ale ještě počkat, protože celý rok se bude Warszawa prodávat pouze v Missale.

Puredistance Warszawa

 

  • Sylvaine Delacourte spouští vlastní kolekci vůní

Sylvaine Delacourte je jedno z velkých jmen v oblasti parfumerie. Tato dáma působila dlouhá léta jako kreativní ředitelka ve společnosti Guerlain. Parfémovou praxi získávala spoluprací s Jean-Paulem Guerlainem a po příchodu Thierry Wassera již působila jako kreativní ředitelka a pod jejím vedením vytvořil Wasser i další parfuméři většinu známých vůní značky Guerlain.

Letos se rozhodla vytvořit kolekci parfémů pod svým vlastním jménem. Neznamená to ale, že by se s Guerlain rozešla ve zlém, naopak, spolupráce prý bude pokračovat i nadále, byť jinou formou.

Celá kolekce pěti vůní se točí kolem pižma, které je podle Sylvaine hvězdou mezi materiály. Spojuje smyslnost s elegancí a dosahuje bohatých nuancí. Madame Delacourte pižmo pro jeho hebkost nazývá pašmínou.

Super je, že i vy snadno můžete vyzkoušet, jak se jí to povedlo. Pouze za poštovné 4 EUR madame Delacourte posílá sadu vzorků po celém světě, tedy i k nám. Objednávat můžete na jejích stránkách.

 

Zdroj: Pinterest

Sylvaine Delacourte (zdroj: Pinterest)

 

  • Jsou květinová pole Chanelu v Grasse ohrožená moderní dopravou?

Víte, že co třicet sekund se ve světě prodá jeden flakon slavné pětky? Teď ale Chanel tvrdí, že je tato ikonická vůně ohrožena výstavbou vysokorychlostního železničního koridoru v oblasti Grasse. Ten má totiž procházet místy, kde se pěstují  růže a jasmín, které se pro výrobu No.5 používají. Chanel tvrdí, že jedinečnost a kvalita těchto květů bude výstavbou železnice ovlivněna.

Železnice má pomoci přetížené dopravě podél francouzské riviéry a zároveň přinést větší dostupnost regionům v horách nad Azurovým pobřežím. Což by přineslo i pracovní příležitosti. na druhou stranu Chanel vyhrožuje, že by v takovém případě musel utlumit své aktivity v oblasti Grasse. A to by mělo naopak záporný dopad na zaměstnanost. To je dilema. Jsem zvědavá, jak to dopadne. chanel no5

  • Dior a Luis Vuiton se stěhují do Grasse

Chanel hrozí odchodem z Grasse a koncern LVMH naopak přesouvá své parfémové projekty do blíž ke zdroji. V roce 2013 tam zakoupili velké panství Les Fontaines Parfumees. Bylo v havarijním stavu, takže nějaký čas zabrala rekonstrukce, ale teď nastal čas velké investice zhodnotit. A tak dlouho očekávaná kolekce parfémů značky Luis Vuiton už vznikla právě zde.

Dior se zase usadil v dalším panství, Chateau de la Colle Noire, které již kdysi v patřilo Christianovi Diorovi. A novinka, parfém v exkluzivní řadě La Colle Noire na sebe nenechala dlouho čekat.

Grasse

  • Bill Gates a kadibudky

Tak to je zpráva! Bill Gates společně s Firmenich (firma zabývající se vývojem a produkcí aromat) zajistí, abychom při návštěvě jisté místnosti cítili už jen kytičky. Chtějí tím vyřešit jeden z problémů slumů v rozvojových zemích, kam se v rámci různých projektů vozí ToiToi záchody, ale kvůli jejich zapáchání obyvatelé slumů stejně raději chodí někam na bobek  na čerstvém povětří.

Řešením mají být molekuly, které mění naše vnímání pachů. V podstatě blokují čichové receptory v nose a dokonce mění interpretaci pachu na vůni květin.
Já si ale nemyslím, že blokování receptorů čichu je správný postup. Stejně jako ostatní smysly i čich máme primárně k ochraně, má nás varovat nás před nebezpečím, které je prezentováno mimo jiné právě pachem. A problém slumů se tím asi taky nevyřeší.

Každopádně se ale těším na vůni fialek v ToiToikách v létě na fesťáku.

pf2017

Snad už jste vystřízlivěli z oslav. Užívejte v pohodě začátek nového roku a místo drbání raději vyrazte někam ven.

mirka_podpis

 

Reklamy

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s