• WIENERBLUT: Sale Marino (vyhrajte pobyt u moře zdarma)

Cesty osudu. Mirka mi něco podstrčila a nic mi o tom neřekla. Bylo to v pytlíku se vzorky Sacky, které mi poslala a jediná zmínka byla: „Máš tam něco navíc, je to z Vavavoom, já to nevyužiju“. Skončilo to v hrníčku, kam si házím zbytečnosti a jednou za kvartál vysypu do koše směs nepopsaných vzorků, papírků, nepíšících tužek, kartiček od vzorků…

Ale máme ty kočky, koťata, a jedno ze smráďat, asi čichově nadané, se rozhodlo, že bude bydlet ve voňavkách. Při budování pelechu si usmyslelo, že hrníček nepotřebuje a zahodilo ho na zem. Smetla jsem střepy a smetí a mezi nima ležel vzorek s názvem Sale Marino.Žádná značka.

Chápete to, já nesnáším mořské vůně, vodní molekula calone je pro mne spolehlivý zvedač žaludku a kolegu, který používá modrou lentilku Bvlgari nenavštěvuju v jeho kanceláři a ani ho k sobě nezvu, přestože ho mám ráda. Ale osud zařídil, že jsem se slitovala, vzorek z bince vytáhla s stříkla.

A nestačila jsem se divit! Ne, že by v tom nebyly ty příšerné mořské řasy, co je všichni tak hrozně milujete.

Nejdřív teda vsuvka, co se mi nelíbí, ale milovníkům ozónických mořských vůní typu Davidoff Cool Water se bude tuze zamlouvat. Já v mořském tónu cítím vaječný bílek. Pach bílkoviny mi vadí u více potravin, možná proto jsem tak extrémně citlivá na calone.

Jestli nevíte, co je CALONE, využijte naši novou rubriku „CO TO JE…v parfumerii“ a v jejím prvním příspěvku se dočtete o této látce, která voní jako mořská voda, a jak se to dělá.

Když to překousnu, zjistím, že tady není ten obvykle prázdný, vodově melounový aldehyd. V téhle vůni pěkně pospojovali slanou mořskou vodu s různým zeleným kořením, výrazně cítím bobkový list, a vůně tak je pěkně plná, vůbec ne vzdušná, ale uzemněná, zaoblená a přírodní. Ano, čtete správně – tahle čistě syntetická značka, u které bych čekala něco sterilního typu dílny Geza Schoen, dosáhla toho, že chemie vypadá přírodně.

Ale to není zdaleka to hlavní, co se mi líbí. To jsem jenom překousla, protože to mají hezky udělané. Co mne zaujalo,jsou ty oříšky: sladce dřevitý, skoro gurmánský tón. Myslela jsem si na kardamom, ale ne, prý jsou to pistácie. Ano? Pak tedy bravo. Protože nevím, jak vás to napadlo, pánové, ale stejně, jako jste trefili bobkový list, tak oříšky jsou přesně to, co posunulo Sale Marino mimo obyčejné niche mořské vůně.

Všechno, co jsem vám o téhle vůni chtěla říct. Jestli hledáte mořskou vůni, která vám naplní nos a nebude příliš vodová, toto je ona. Jak jsem psala výš, jsem naprosto neobjektivní – vzhledem k tomu, že se calonu vyhýbám, neznám konkurenci. Možná jich je víc takových. Ale mně se líbí tahle.

Každopádně pro mne je tahle vůně jako výhra zájezdu k moři all inclusive, i s pruhovaným lehátkem u na pláži a barevným koktejlem s deštníčkem.

Značku WienerBlut prodávají v brněnském Vavavoom (děkuju za vzorek), máte to všichni za rohem, takže si to můžete zajet vyzkoušet. A navíc mají ve Vavavoom sample service za slušnou cenu, takže když se vám do Brna nechce, můžete si vzorky objednat.

 

Kam jedete na dovolenou?

 

 

 

 

 

 

Nebuďte sprostí, lidi.

