• • Velké fialkové defilé 29. DILIS: Nočnaja Fialka (suvenýr, který měl zůstat v Leningradě)

Prý co se dá zkazit na fialce? No je to skoro neuvěřitelné, ale VŠECHNO. Porušuji svoje novoroční předsevzetí neplýtvat časem na špatné recenze, protože jsem hrozně smutná. Nočnaja Fialka nebyl náhodný nákup. Byla jsem připravená a dalo mi dost práce ji v Petrohradě sehnat.

Dilis je asi jediná běloruská značka parfémů. V Rusku funguje hustá maloobchodní síť Běloruská kosmetika s bohatým sortimentem kosmetiky a hodně chudým vůní.

Vůbec Rusko je parfémově chudé, dost mne zklamalo, někdy příště napíšu o legendární značce Novaya Zarya, podařilo se mi najít v St. Petersburgu jejich butik a… Rusky milují shopping, v Petrohradě se nakupuje pořád, horší obchody zavírají ve 22 hod. (kdy zároveň začíná prohibice a už si nekoupíte ani pivo), ty lepší v centru ve 23.00 a celou tu dobu jsou v nich zástupy zákazníků a po ulicích se šine dav s rukama plnýma tašek.Taková ruská specialitka: nikde nedostanete papírovou tašku, to tady neletí. Igelitka je hitovka, i v luxusních obchodech, a když chcete papírovku, musíte si ji koupit. Ale vedou je jen ty lepší značky.

Já jsem bydlela u Něvského prospektu, tedy v samotném srdci všech shopping maniaků, a když jsem se ve tři ráno vracela ze zvedacího mostu…

…tak po širokém, osvětleném bulváru se ještě sem tam ploužily dvojice a nakukovaly do výloha Max Mara, Fendi, Vuitton, ale taky luxusních ruských značek oblečení a doplňků z vlny a kašmíru, krásných bot a kabelek (o hebounkých norcích a velkolepých liškách nemluvě), které se cenově pohybují tak v úrovni našeho Pietro Filipi. Jestli si chcete někde kvalitně zashopovat, tak kašlete na Miláno, musíte sem!

 

Parfumerie a drogerie je na každém rohu, je tady spousta lokálních sítí, ale taky potkáte Sephoru.V drogerkách najdete běžné globálních značky, ale hlavně hromady barevné korejské a ruské kosmetiky v krásných obalech a doslova za pár korun. Potkáte i velkolepé luxusní parfumerie, sortiment kosmetiky je ale globální a totožný s naším. Královnou je Natura Siberica, kterou najdete úplně všude na pultech, ale taky provozuje vlastní velkolepé butiky: nasvícený designový dřevěný nábytek, od shora dolů nacpané hýřivě opulentními krabičkami, všechno můžete otevřít, osahat, ochutnat, různé dárkové sady, limitky…mne nejvíc baví řada Crazy Desserts, koupelové přípravky v jogurtových krabičkách. Všechny jsou pojmenované po různých zákuskách, voní tak i vypadají a když jsem otevřela borůvkový scrub, tak jsem v něm našla hrst opravdových brusinek!

Ale voňavky…slabé. Výběr z mainstreamu, sem tam nějaká novinka, v nejluxusnějších prodejnách pak sem tam něco z niche a exkluzivek. Z místních značek jen Dilis, Novaya Zarya, asi tři typu „nezaměňujte s“, všudypřítomný vlezlý Jo Malone a k tomu ten překvapivý Demeter Fragrance Library.

K Dilisu: značka vznikla někdy po uvolnění režimu, jako bělorusko-francouzský joint venture, jediný velkovýrobce na trhu, kde žádný jiný nebyl. A tím taky zůstala. Základní, číslovaná linie v kostkách, pokrývá všechny olfaktorické skupiny. Ceny jsou na zdejší poměry docela vysoké, za 30ml EdP zaplatíte okolo tisíce rublů (asi 600Kč). No a pak jsou v nabídce dva regály vůní, jejichž obaly nápadně připomínají obaly bestsellerů z mainstreamu. Jen jsem je namátkou prozkoušela, ale nenašla jsem nic, co nebylo syntetické a nudné. Klasika na rozhraní mainstreamu a drogerie.

Po Noční fialce jsem šla ale cíleně. Má v Rusku dobré hodnocení, říkala jsem si, že třeba používají některý z těch šikovných iononů (tady něco o tom, co voní ve fialkách), které jsou ve fialkách velké parfumerie. Dilis sám se odvolává na ingredience z Grasse.

Bohužel, možná používají jeden z těch šikovných iononů, ale … jen jeden. Noční fialka je naprosto plochá, stejně jako fialka od Alpy, které chybí srdce a základ (Alpa recenze zde). Ve vůni fialky musí být odstín květu, nebo spíš několik odstínů, musí tam být zeleň lístku, ideálně něco kostace pro pudrovitost a růže pro sladkost a plnost, když chce parfumér dosáhnout iluze přírodnosti, tak jsou žádoucí zemité tóny (kůže, fir – březový dehet, minerální tón). A to všechno by mělo být posazené na nějakém mastném základu, aby měla vůně vývoj a výdrž – třeba pižmo, může být i ambra, dřevo…tady není NIC.

Navíc tady ten fialkový tón není vybraný z těch kvítkových, ale spíš z těch na pomezí lístek-minerálnost, takže postrádá i tu nejobyčejnější fialkovou ladnost. Říkala jsem si „NočnÍ“, to určitě bude něco temného, silného, drsného…vůbec. Nochnaya fialka neuspokojí ani zvrhlý frangipanismus, protože si vlastně ani není moc podobná. Výdrž je několikaminutová. Příště si koupím matrjošku.

Dlužno dodat, že tahle moje 9,5ml lahvička (flakon je totožný s Byč Može) vyšla asi na 80 korun. Když jsem odcházela, vzala jsem z regálu zkušebně jeden bio-krém Dr. Herbarium proti vráskám v poměrně luxusním balení, v krabičce vyložené zelenou skládačkou, za 80 rublů. Nemohla jsem uvěřit, že by to mohlo stát tak málo, myslela jsem si, že to špatně přepočítávám nebo mají blbě cenovky. Platila jsem kartou a paní u pokladny na mne vybafla: „A što padárky?“  Vyšla jsem ven, vyhrabala jsem mobil a koukla jsem na výpis z účtu: fakt, krém vyšel na 48 korun! Vrátila jsem se pro svoji dávku igelitek….

 

 

Všechny mé ženy dostaly padárky, luxusní sety krémů proti vráskám. Zas tak ztracené to tam nebylo. Akorát jsem domů letěla oblečená ve čtyřech svetrech.

Kliknutím na obrázek se dostanete na další díly seriálu „Velké fialkové defilé“

fialky_puzzle_TDC

 

 

 

 

 

 

 

Reklamy

3 komentáře: „• • Velké fialkové defilé 29. DILIS: Nočnaja Fialka (suvenýr, který měl zůstat v Leningradě)

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.