• Prga: Dočkáme se přírodních vůní v mainstreamu?

SU-STAIN-ABILITY. Vždycky v práci s problémy si tohle slovo hláskuju, když ho potřebuju umístit do článku o skvělých vlastnostech našich produktů. Protože bez SU-STAIN-ABILITY se dnes neobejde žádné evropské podnikání, které se chce udržet na výsluní. A tak dochází k paradoxním situacím, když giganty, které vytlačily z trhu přírodní látky, najednou obracejí kabáty a začínají zalívat ty chudé sedmikrásky ve svých luxusních, draze udržovaných zahrádkách. Ne z lásky k přírodě, ale aby z nich vydolovaly vonné nektary. Takže se, pravděpodobně, asi, určitě, dočkáme pravých přírodních substancí i v mainstreamu a drogerii. V tekutinách, které byly dosud vysvěceny v chrámu Boha Synthetica a nikdy nepřekročily jeho práh.

O co jde: Givaudan zahájil vyjednávání o převzetí podílu ve francouzské společnosti Expressions Perfumées sídlící v Grasse, která vyvinula unikátní koncept NATCO (zde detail https://www.epparfums.com/en/research-innovation/natco-perfumes), kdy vytváří parfémové ingredience označené ECOCERT a z nich vyrobené parfémy mohou být označeny „organic“, u nás bychom řekli „bio“. Máme se na co těšit, ani nevím, jestli to myslím vážně nebo ironicky.

Žaba vařil bio parfém

 

Abych byla spravedlivá: to, že giganty „velké šestky“ výrobců syntetických ingrediencí vstoupily do businessu pomohlo rozvoji trhu vůní a kosmetiky celkově, nejen mainstreamu a drogerii. Všechna voňavá koupelová kosmetika, vysoký zájem o tělovou kosmetiku a voňavou dekorativku a samozřejmě parfémy, které se najednou staly dostupné díky levným ingrediencím měly ve finále největší dopad na rozvoj niche. Ten je vyvolaný enormním zájmem o vůně obecně a každý, kdo si projde cestou od Adidasu přes Sephoru a exkluzivky až k „ručním“ parfémům začínal u vůně maminčina krému a pudru. Takže já si vlastně nemůžu stěžovat…

Schválně, která celebrita jako první přijde s OPRAVDU PŘÍRODNÍM parfémem od Givaudanu, který se bude dát koupit v Rossmannu? Věřím, že to nebude žádná z těch pop-stars se silikonovými prsy, nalepenými umělými řasami, výplněmi rtů, botoxem v čele a zuby z kompozitů. Hehe, ne, to si dělám legraci, takové už dnes nejsou. Ale třeba Lenka Filipová by byla fajn hvězda opravdové frézie, nemyslíte?

Tisková zpráva Givaudanu k přečtení zde:  https://www.givaudan.com/media/media-releases/2017/givaudan-to-acquire-expressions-parfumees

 

 

 

Reklamy

8 thoughts on “• Prga: Dočkáme se přírodních vůní v mainstreamu?

  1. No trend, ze typicki predstavitelia umeliny nabiehaju na prirodu, je viditelny aj v kozmetike a v estetickej deramtologii. Na Slovensku poslednú dobu vybehli nove znacky prírodnej kozemtiky od majiteliek znamych kozmetických centier, na ktore, ked pozries, spekulujes nad tym, ze co ma baba vlastne svoje vlastne a pravidlne sa na svojich strankach foti s injekciami restilanu v ruke atd.. To potom sudny clovek ťažko veri v učinnosť a prirodnosť danych produktov, aj keby boli neviem ake super..

    To se mi líbí

  2. Za značkou/obalom “ bio- , eco- , natur- atď. “ treba hľadať najmä komerčný záujem, čo je napokon v poriadku, veď hlavným zmyslom podnikania je zisk, problémom je nepoctivosť výrobcu resp. aj zákazníka – či už si túto skutočnosť nechcú/nemôžu priznať alebo/či nekritické myslenie, čo ústí do prijímania jednoduchého delenia na: príroda=mňam , chémia=fuj (a pritom samotné pojmy príroda/chémia sú kontroverzné).

    Liked by 1 osoba

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

w

Připojování k %s