• PARFUMS MDCI: Paní Cio Cio San, smutný motýl a krvavá pivoňka

Zrovna jsem začala psát úvod tohoto článku o tom, jak je značka Parfums MDCI marketingově zanedbaná, když Mirka vydala tuhle recenzi Belle Helene a píše tam v úvodu úplně to samé.

Chtěla jsem napsat, jak si myslím, že je škoda, že se prosazují značky, které jsou v reklamě mnohem hlasitější a přitom nic moc nového nebo dobrého nepřináší. Jak svět lační po na jedné straně po novinkách a straně druhé všichni milují to bezpečné, co znají, a nechtějí vystoupit z komforní zóny a své sociální skupiny. Ani v tak jednoduché věci, jako je čím se navonět.

A jak je mi líto, že jedna ze značek, která kolíkovala zlatonosná pole niche a vyhrabala na světlo boží pár současných parfumérských superstar, se vlastně úplně ztratila pod vším tím humbukem posledních let.

A že vlastně máme štěstí, že Claude Marchal, majitel MDCI, našel zalíbení v Deradovi a přestože nikdy nikde nevystavují, tak si nás vždycky najde a každý rok nám vrazí do ruky hrst vzorků novinek.

Ale Mirka už všechno napsala, tak já mlčím.

Cio Cio San je japonské jméno Madam Butterfly. Zajímalo mne, co to pro vůni znamená, ale vlastně nic jiného, než že jde o tóny Asie, o ní nepíšou. Taky dobře, protože si pak člověk může představovat, co chce. Druhá pravda je taková, že mne to i tak ovlivnilo a protože tenhle slíbený článek píšu jako opozitum k lehkovážné králíčkové pivoňce Luisa Spagnoli, vyjde z toho smutný motýlek Čo Čo San poněkud dramaticky. Jindy, ve srovnání s ostatní niche produkcí, bych ji řadila mezi lehčí, ovocné vůně – když ji ale postavím vedle mainstreamové Luisy, začínám chápat, proč lidi na většinu mých voňavek říkají „to je moc silné“. Ano, Cio Cio San je velmi silná a  vytrvalá svěženka.

  • Pivoňka v ananasovém kompotu

Pivoňka na začátku je zářivá a silná, charakterem hodně podobná těm běžným květinám, které znáte třeba z Miss Dior Blooming verzí nebo Chloe Eau de Parfum, nebo právě Laury. Co je na ní zvláštní, je spojení s pikantním ovocným kompotem, prý liči, podle mne ananas, ve kterém je cítit i kov plechovky. Takové ty zvláštní tóny krve nebo třešní, které se moc v běžné ani niche parfumerii nepoužívají, protože je to vošajstlich. Když se toho dá moc, tak nositelé nepříjemně tělesně páchnou. Nějaké pokusy s tím občas dělá Comme des Garcons, v plné palbě to rozbalili v první kolekci Blood Concept (a pak ubrali plyn). Tady je železo ve stopovém množství, tak, aby dodalo pocit právě jen toho tenkého plechu konzervy. A když se koukám do složení, tak…jo, jo, prý třešňový květ. Ano, tak tohle se Cecile Zarokian moc povedlo.

  • Vitamínová bomba

Když úvodní květinová úderka asi po hodině pomine, přehoupne se Čo Čo do ovocné fáze. A ta je moc pěkná! Mám k ovoci velmi ambivaletní vztah, těžké a sladké marmelády a tmavě červené a fialové měkké plody neunesu. Zato všechny ty kyselé bobule sice nejím, ale jak má něco ve složení brusinku, rebarboru, červený rybíz, ananas nebo meruňku, tak zbystřím. Liči jena hranici a strašně záleží, do jakého koktejlu ho zamixují: tady se dostal do ledového zeleného čaje plného různých štiplavých citrusů a zázvoru a napodobuje ananas.

Ve druhé fázi je vůně krásně vyvážená: v podstatě nedokážu popsat, kde končí pivoň a začíná ovoce, jestli tam vůbec ještě je – jedno nebo druhé. Došlo k tak dokonalé fúzi, jako v případě Bolek a Lolek, Pat a Mat nebo Křemílek a Vochomůrka, že prostě nevíte, kdo je kdo. Sladko kyselá, květinovo-ovocná, sálavá a silná, možná i trcohu gurmánská. Tam, kde Luisa Spagnoli, přes všechny své mainstreamové kvality chytá poslední dech, se Cio Cio San naparuje jako drama queen a vrhá jiskry na obdivovatele. A to je ta chvíle, kdy pochopíte, proč 75 ml MDCI stojí 190€…

Nutno podotknout, že v úplném dojezdu se objeví ovocné kvasnice, vinné kvasinky, burčák. Je to čistě syntetická složka, která obvykle následuje po sladkokyselém ovoci, a pokud ji nevnímáte, je poměrně nevinná. Já ji, bohužel, vnímám hodně…ale vzhledem k tomu, jak často se v moderních parfémech objevuje, asi je problém na mojí straně.

Přestože MDCI nejsou k zastižení na výstavách, celkem běžně je najdete v prodejní síti. A to třeba i v Praze v Egoist Royal Perfumery (kuk na ceny a sortiment), objednají vám tam i tu verzi flakonu s bustou ze zastudena kapaného porcelánu.

 

 

 

Reklamy

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

w

Připojování k %s