• Královské svatební vůně

Pobečeli jste si o víkendu u královské svatby? Jestli vás zajímá, čím voněla Meghan, tak to vím. A taky vím, co vynesla na svatbu Kate a proč, a která vůně ve Spojeném Království je považována za tradiční parfém královských nevěst.

Romana Granatova

pozn. tento článek je mírně rozšířený text z Facebooku na žádost IGfriends přenesený sem; kdo ho četl tam, bude se nudit!

Meghan v sobotu pravděpodobně voněla bespoke fragrance od Floris London, personalizovanou vůní na bázi parfému Bergamotto di Positano z běžné kolekce. No, jako královskou svatební vůni bych čekala něco lepšího než citrusově-akvatickou svěženku, ale proti gustu… Cena? Přestože Floris nabízí vytvoření zcela osobní vůně za 45 tisíc liber, Kate šla cestou kustomizace již existujícího parfému a za lahvičku zaplatila 4.500 liber (což je ovšem ceníková cena, smluvní královská bude asi jiná). Tento parfém zůstane v soukromé kolekci značky a vy si můžee pořídit běžnou verzi Bergamotto di Positano za 120 liber.

Vůně od Florisu se stala oficiálním parfémem královské svatby a přestože si její typ Meghan sama vybrala podle svého vkusu (nosí vůně typu vodní kolínská Oribe od Côte d’Azur a Wild Bluebell a také Wood Sage & Sea Salt, obojí od Jo Malone), nepotvrdila, že si tento parfém na svatbu vezme. Takže kdoví… Pokud byste si chtěli objednat vlastní vůni od Florisu, tak můžete tady https://www.florislondon.com/en_gbp/bespoke

Ona tedy ani Kate tehdy na své svatbě v roce 2011 nijak výběrem neoslnila. Vybrala si konvalinkovo-gardéniovou fádní (ale uznávám, že svatební) White Gardenia Petals od Illuminum London, což byla tehdy začínající britská značka a tohle bylo to nejkonzervativnější, co měli v běžné nabídce. Cena? 125 liber, běžně na pultě. Už tehdy vytvořil Floris oficiální svatební vůni Wedding Bouquet. Navíc se tehdy docela v parfémových kruzích očekávalo, že Kate sáhne po renovované vůni Betrothal z nabídky Grossmith.

Grossmith byl totiž od 17. století tradiční dodavatel královského dvora (kterouž úlohu dnes plní Floris a každoročně pro Queen mom připravuje narozeninovou kreaci) a v době svatby Kate a Williama zrovna značka vstala z mrtvých. Díky nadšeným dědicům, rodině Brooke, se začala intenzívně, ale noblesně, prosazovat na trh. V jejich nabídce se objevila pávě i obnovená Betrothal, vyrobená na svatbu princezny May s Jiřím V. v roce 1893.

Recenze první kolekce Grossmith na našem blogu vč. Betrothalu najdete tady: https://parfumerka.wordpress.com/2011/09/30/455/

Kate je ale moderní zralá žena, emancipovaná, vyrostla v podnikatelském prostředí, podporuje mladé britské firmy a návrháře, jak může. Jako měla Diana životní program zachránit svět, Kate se orientuje na podporu rozvoje britské ekonomiky a dělá to dobře, to je moje představa sustainability a škoda, že takovou ambassadorku nemáme v EU. A tak si zcela v souladu se svou filosofií zvolila mladou, vlastně začínající, londýnskou značku a dokonce si vybrala z běžné kolekce, aby si vůni mohly koupit i ostatní mladé Angličanky (po pravdě, já bych si z tehdejší nabídky Grossmithu taky nevybrala a Floris podporu nepotřeboval).

edit: vizitka Kate na stránkáh Kensingtonského paláce: https://www.royal.uk/the-duchess-of-cambridge

Meghan, nevýrazná Američanka, v tomhle směru nemá na čem stavět, nemá v UK žádný vlastenecký zájem a ani není důvěryhodnou ambasaadorkou, maximálně krátkodobou módní ikonou. Takovou rebelii si asi nemůže dovolit a musela se přizpůsobit protokolu a tradici. Takže Floris oficiálně a kdoví, jak to nakonec bylo. I když Floris je skvělá značka a je z čeho vybírat. Každopádně to, jakou vůni (dnes už) vévodkyně deklaruje, je ohromný marketingový support pro značku, takže jde spíš o politiku ( i když Illuminu to asi moc byznysově nepomohlo, zdá se). Vítězem královské svatby je Floris.

edit: přečtětě si vizitku Meghan na stránkách Kensingtonského paláce: https://www.royal.uk/duchess-sussex

 

 

 

Zdroje: http://people.com/…/prince-harry-and-meghan-markles-weddin…/ a mnoho dalších článků a diskusí na internetu.

Reklamy

8 komentářů: „• Královské svatební vůně

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.