• Rychlorecenze: značková nuda Joy DIOR, potůčkovitý Carat CARTIER, příběhy DKNY bez pointy, prlivá AURA od MUGLERA a parfém z HELIKOPTÉRY

Novému parfémovému mainstreamu moc prostoru nedávám ani na blogu, ani v životě. Posledních pět let vládlo TEMNO: věk pandánů a odnoží, kdy se prostě nic nového na pultech neobjevovalo. Dnes si myslím, že to byla reakce na restrikce, kdy parfuméři potřebovali nějaký čas, aby se probrali novými chemikáliemi, vyzkoušeli, jestli to spolu nebude vybuchovat a že to konečně začínají rozjíždět nanovo. Když už se dostanu do Sephory nebo Douglasu, prolítnu novinky, jen tak pro kontrolu, abych se ujistila, že se nic nestalo…a tuším, že už se děje. Protože občas se objeví něco, co mne zaujme natolik, abych prolomila svoji lenivost a napsala vám o tom. Mirku zatím, evidentně, nenadchlo nic. Hehe.

  • Aura / MUGLER

V poslední době mne zaujala například AURA. Přestože jsem přísahala, že na jeho holčičí vůně nesáhnu; jeho Cologne, naopak, považuju za špičku našich parfumerek a dlohodobého vítěze žebříčku cena/výkon – Mirka taky, takže je to zákon. Četla jsem, že pro holky, co užívají jeho připálené karamely a slané pendreky ve všech těch Angelech a Alienech, bylo zelené srdce zklamáním. Prý nudné a nevýrazné. Tak to mně naopak syntetická rebarbora s klasickým pomerančovým květem přijde hodně zajímavá a prlivá – tak říkala moje babička věcem, které byly takové aktivně znepokojující, ať už příjemně, nebo ne: třeba kyselý bonbon je prlivý, kopřiva je prlivá, šumák je prlivý… Vážně uvažuju, že si ji na poličku, do chlívku „MAINSTREAM, KTERÝ NENOSÍM, ALE JE PRÍMA HO MÍT DOMA“ pořídím.

  • Stories / DKNY

Pak bych ráda vaší pozornosti doporučila STORIES, která je sice poněkud obyčejná, ale má hrozně hezky vybrané složky, všechny jsou takové vláčné, jemné, něžné, měkké...celá ta vůně je taková. Ze začátku trochu ovocná a pak zpudrovatí, taková instantní něha. Má pěknou projekci a docela dlouho vydrží. Vůbec nekřičí „kup si mne!„, je tichá a klidná a musíte ji mít na sobě celý den, abyste si uvědomili, jak je to milá, nepřekážející věcička. Dokážu si představit nosit ji na jaře a na podzim do práce.

  • Joy / DIOR

Mno. Jednou to přijít muselo. Chanel taky navalil na trh mladistvé vůničky pro bohaté adolescentky…a ten Dior furt tak nějak kulhal s těmi Miss dior, jejichž systém nikdo nepochopil. Poisony, J´Adory i Addicty jsou pro starý, Girl se nějak neujala, Escales nikoho nezajímají…takže je to tady! Jednoduchý, drahý Dior pro holčičky s tatínkovou kreditkou. Vůně samotná není špatná kompozičně : pěkný citrusovo-kytičkový začátek na pižmu, po kterém následuje pěkný citrusovo-kytičkový prostředek a pak pěkný citrusovo-kytičkový konec. Materiál je kvalitní, o to nic. Výdrž nadprůměrná. Cena taky. Je to ale tak strašlivá nuda, jako kabelky Dior samotné: každý pozná, že máte pěknou a luxusní kabelku, ale…no a co? Vždyť ji nosí každá druhá (prachatá). Nuda. Bez. Nápadu. Předpokládám, že to tak v Dioru chtěli.

  • Carat / CARTIER

Nejlepší jsem si nechala na konec. Vůně Cartier obecně patří k tomu lepšímu, co můžete na regálech parfumerií najít. Ale jsou takové nenápadné, zastrčené, škoda. Nový Cartier ráda vyzkouším vždycky. No a ten Carat! Na rovinku: krásná. Já totiž už hrozně dlouho hledám něco, co by mi nahradilo takovou zvláštnost od Guerlaina: limitku With Love, se kterou jsem dlouhodobě in love. Ve složení obou jsou především jarní květiny, čímž se obě vůně setkávají – dominatní lilie a frézie. Klíčové je ale zpracování báze: u Guerlaina přiznávají pižmo, u Cartiera složení neuvádějí (jen takový marketingový žvást o 7 květinách duhy). Ale bude tam taky. A to velmi zvláštní bílo-stříbrná minerální forma, která se už moc nepoužívá: zmrzlé mydlinky prášku na praní. Čisťouňké ledové květy seškrábnuté žiletkou. Horský potůček zurčící přes ostré kameny, brzy na jaře. Věřím, že kdo má rád chodník po dešti, dokázal by si tohle zamilovat taky. Takže při první slevové akci Carat putuje ke mně, do kotce „MAINSTREAM, KTERÝ BUDU NOSIT JAKO MONTÉRKY.“

 

No a nakonec trochu legrace: víte, jak voní HELIKOPTÉRA? Teď to můžete zkusit.

 

Jde o překlep z rodu těch roztomilých, tak jsem se musela podělit. A nesměju se jim (ne zlomyslně)! Já sama jsem nedávno publikovala na firemním webu „Presentation of inorgasmic.“ Mělo to být „inorganics“, zlomyslný korektor mi to opravil (oficiální verze).

Co z novinek v parfumeriích zaujalo vás? A jaké překlepy jste vytvořili nebo obdrželi vy? 

 

 

 

Reklamy

6 thoughts on “• Rychlorecenze: značková nuda Joy DIOR, potůčkovitý Carat CARTIER, příběhy DKNY bez pointy, prlivá AURA od MUGLERA a parfém z HELIKOPTÉRY

Nebuďte sprostí, lidi.

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.